Sökning: "incidenthanteringsprocess"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet incidenthanteringsprocess.
1. Anpassning av ITIL’s incidenthanteringsprocess för mindre mjukvaruföretag : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Informationsteknologi (IT) är avgörande för organisationer och i samband med att IT har utvecklats har också komplexiteten ökat. Det har resulterat i att organisationer behövt gå från att vara teknikinriktade till att behöva fokusera på leverans av tjänster. LÄS MER
2. Utveckling av incidenthantering genom simulation : En fallstudie om hur simulationsbaserad processanalys kan nyttjas för utveckling av processen för incidenthantering
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Offentlig verksamhet har historiskt legat i den digitala utvecklingens kölvatten. Delvis på grund av ett lägre intresse för effektivisering och lönsamhet, men också på grund av dess komplexitet i form av storlek, politiska förutsättningar och regulatoriska ramar. LÄS MER
3. Är du beredd när det smäller? : Utmaningar inom incidenthantering med fokus på IT-konsultbolag
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för informationssystem och -teknologiSammanfattning : Information security incident management is important for organizations and its importance is increasing. Information security incidents are increasing both in number and in scope and in 2018 GDPR and the NIS-directive require organizations to report incidents to a supervision authority. LÄS MER
4. Kravställning på Incidenthanteringssystem
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Användandet av IT relaterade tjänster har ökat kraftigt de senaste åren och visar inga tecken på att avstanna. Men i takt med att användningen ökar så ökar även riskerna, för vad händer egentligen när de IT-tjänster som så många företag och privatpersoner förlitar sig på plötsligt fallerar eller på annat sätt blir oåtkomliga? För att skydda sig mot sådana scenarier så blir det allt vanligare bland företag som driver IT-tjänster att använda sig incidenthantering, vars syfte är att genom fördefinierade processer återställa IT-tjänster till fungerande läge när en incident väl inträffar. LÄS MER
5. Hantering av IT-incidenter : En fallstudie på ICAs IT-avdelning Operations
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Date: 2008-10-06 Level: Bachelor thesis within Information Technology and business economics, 15p, EIK021 Authors: Anna Karlsson, [email protected] Lena-Maria Lindström, [email protected]. LÄS MER