Sökning: "gemensamma ställningstaganden"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden gemensamma ställningstaganden.
1. Hur samverkar varumärkesaktivism och kriskommunikation? : En kvalitativ studie av hur varumärkesaktivism och kriskommunikation kan samverka för att upprätthålla trovärdighet i händelse av kris
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Varumärkesaktivism är en allt mer uppmärksammad marknadsföringsstrategi som har utvecklats till följd av en turbulent och polariserad samtid med globala, regionala och lokala utmaningar. Den har gett upphov till sociopolitiska diskussioner och ökade krav från konsumenter gentemot företag. LÄS MER
2. Svenska kyrkans brokiga nattvardsteologi 2023 : Fyra prästers reflektion över nattvardsfirandet idag utifrån Yngve Brilioths fem huvudmoment som teoretisk referensram
Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för civilsamhälle och religionSammanfattning : Studiens forskningsfråga är vilken syn på nattvarden som råder i Svenska kyrkan idag i relation till Yngve Brilioths nattvardsteologi. Studiens syfte är att undersöka hur präster reflekterar kring det egna nattvardsfirandet utifrån Yngve Brilioths nattvardsteologi. LÄS MER
3. Vad vi har gemensamt : En studie av berättigandet av interreligiösa ställningstaganden
Master-uppsats,Sammanfattning : Today, several interreligious organisations are publishing joint statements of obvious moral character. These may regard such things as environmental issues, peacebuilding, or freedom of thought. LÄS MER
4. ”Det är bättre att ha ont utanpå än inuti” : En kvalitativ textanalys av tre skönlitterära verk utifrån temat utanförskap i relation tillskolans värdegrund
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Skollagen (2010:800) slår fast att all skolpersonal är ålagd att förmedla och förankra värdegrunden i och utanför undervisningen. I värdegrunden återfinns värden som elever ska utveckla under sin skolgång. LÄS MER
5. Vad ska vi läsa? - men också hur, när, var, med vem och varför? : Förskollärares didaktiska tankar bakom planering av högläsning i förskolan
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Högläsning är en viktig pedagogisk metod som möjliggör barns möten med litteratur i förskolan. Tidigare studier visar högläsningens stora betydelse i barns utveckling och lärande i tidig ålder, speciellt på deras språk- och literacy utveckling, men också som ofta förekommande användning av högläsning i förskolan som en icke-lärorik disciplinerande aktivitet. LÄS MER