Sökning: "generation Y."
Visar resultat 16 - 20 av 615 uppsatser innehållade orden generation Y..
16. Varierar riskperception beroende på generation inom aktiemarknaden? : En kvantitativ studie beträffande riskperception hos generationerna Baby Boomers, X, Y och Z på aktiemarknaden.
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The aim of this study is to expand the knowledge regarding whether the riskperception among investors in different generations in the stock market differs, as well as how it differentiates. This study delves deeper in four different generations, consisting of an age range between 18-78 years. LÄS MER
17. Generation X och generation Y:s förväntningar på ledarskap och ledarstilar : En kvalitativ studie gällande generation X och generation Y:s förväntningar på ledarskap samt föredragen ledarskapsstil
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Den svenska arbetsmarknaden står inför stora förändringar gällande generationer. Baby boom generationen kommer inom snar framtid att gå i pension och generation X och generation Y tar över arbetsmarknaden. LÄS MER
18. Winning Over Listeners with Podcast Advertising : Exploring the Podcast Audience’s Perception of Commercial Messages in Podcasts and the Role of Podcast Hosts
Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Podcasts are an emerging medium with a steadily growing audience, which is particularly popular among younger generations. This makes them a promising advertising tool that companies can use to reach potential target groups. Therefore, it is crucial to understand how to successfully reach the audience through podcast advertising. LÄS MER
19. Sneaky but not illegal: An experimental study of how price increase and product content reduction affect attitudes towards brand and retailers and persuasive intent
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : In the past years, consumers may be confused as to why their household goods do not last as long as they have in the past. In almost all cases, this is due to a phenomenon called 'shrinkflation'; the practice of reducing the size or quantity of a product while keeping the same price. LÄS MER
20. Vad lockar Generation Y och Z till arbetet? : En kvalitativ studie om valet av arbetsgivare
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Mot bakgrund av de generationsskillnader som finns på arbetsmarknaden var syftet med studien att undersöka hur Generation Y söker arbete som anställd i en kommunal förvaltning i jämförelse med Generation Z. Studien genomfördes som en kvalitativ fallstudie och riktade in sig på en utvald svensk kommun. LÄS MER