Sökning: "generation köpbeteende"
Visar resultat 21 - 25 av 34 uppsatser innehållade orden generation köpbeteende.
21. Köpprocessen i fysisk butik eller via e-handel : Vad väljer generationerna x och y?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Idag lever vi i ett samhälle som digitaliseras allt mer och mer. Från att handeln för 20 år sedan enbart utfördes i fysiska butiker till att konsumenter idag hemma från tv-sofforna enkelt kan beställa hem produkter via e-handel. Digitaliseringen har främjat handel på internet och gjort att e-handeln har etablerats på modemarknaden. LÄS MER
22. Servicens betydelse för kundlojalitet - En jämförelse mellan Baby Boomers och Generation Y
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att kvalitativt tydliggöra och förstå skillnader i konsumenters lojalitetsgrad och köpbeteende, kopplat till service, mellan Generation Y och Baby Boomers och på så sätt bidra till service- och generationsforskningen. Metod: En kvalitativ studie med ett hermeneutiskt fenomenologisk förhållningssätt har genomförts. LÄS MER
23. "Klart att grönt känns fräscht och nyttigt men jag känner mig lurad" - En studie om hur grön förpackningsfärg kan påverka generation Y:s köpbeteende
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Författarna ämnar att i studien undersöka och analysera hur betydelsefull färgen grön på livsmedelsprodukter är för generation Y. Studien visar att grön förpackningsfärg inte är ett av det viktigaste attributet vid val av livsmedelsprodukt, men att färg däremot har en undermedveten påverkan vid konsumtionsval. LÄS MER
24. ”Advertising Nouveau” : en studie om okonventionell marknadsföring.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Företag inom modebranschen står i dag inför en ökande konkurrenssituation. På grund av globaliseringen och interaktionen mellan kunder över internet, är konsumenterna idag mer medvetna än tidigare. LÄS MER
25. Konsumentbeteende: Vilka kriterier spelar roll vid val av kaffe i köpprocessen?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Det råder tuff konkurrens bland företagen för att få konsumenterna att välja just deras produkter. Det handlar om att profilera sig och skapa ett attraktivt utbud som ska återspegla företagets roll på marknaden. LÄS MER