Sökning: "generation köpbeteende"

Visar resultat 21 - 25 av 34 uppsatser innehållade orden generation köpbeteende.

  1. 21. Köpprocessen i fysisk butik eller via e-handel : Vad väljer generationerna x och y?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sophia Thai; Andrea Svensson; [2016]
    Nyckelord :Buying process; Buying behavior; Lifestyle; Generation X; Generation Y; Physical store; E-commerce; Köpprocess; Köpbeteende; Livsstil; Generation X; Generation Y; Fysisk butik; E-handel;

    Sammanfattning : Idag lever vi i ett samhälle som digitaliseras allt mer och mer. Från att handeln för 20 år sedan enbart utfördes i fysiska butiker till att konsumenter idag hemma från tv-sofforna enkelt kan beställa hem produkter via e-handel. Digitaliseringen har främjat handel på internet och gjort att e-handeln har etablerats på modemarknaden. LÄS MER

  2. 22. Servicens betydelse för kundlojalitet - En jämförelse mellan Baby Boomers och Generation Y

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oscar Elvinsson; Jakob Larsson Stern; Axel Åkerlund; [2016]
    Nyckelord :Service; kundnöjdhet; lojalitet; Generation Y; Baby Boomers; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att kvalitativt tydliggöra och förstå skillnader i konsumenters lojalitetsgrad och köpbeteende, kopplat till service, mellan Generation Y och Baby Boomers och på så sätt bidra till service- och generationsforskningen. Metod: En kvalitativ studie med ett hermeneutiskt fenomenologisk förhållningssätt har genomförts. LÄS MER

  3. 23. "Klart att grönt känns fräscht och nyttigt men jag känner mig lurad" - En studie om hur grön förpackningsfärg kan påverka generation Y:s köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Hassel; Lina Larsson; Petrea Godderidge; [2015]
    Nyckelord :färgen grön; förpackningsfärg; konsumentköpbeteende; generation Y; Sinnesmarknadsföring; Business and Economics;

    Sammanfattning : Författarna ämnar att i studien undersöka och analysera hur betydelsefull färgen grön på livsmedelsprodukter är för generation Y. Studien visar att grön förpackningsfärg inte är ett av det viktigaste attributet vid val av livsmedelsprodukt, men att färg däremot har en undermedveten påverkan vid konsumtionsval. LÄS MER

  4. 24. ”Advertising Nouveau” : en studie om okonventionell marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Maria Gustafsson; Johanna Grönvall; [2014]
    Nyckelord :okonventionell; viral-; stealth marknadsföring; word-of-mouth; beteende; unconventional; guerrilla-; viral-; stealth marketing word of mouth; attitude; behavior; gerilla-; attityd;

    Sammanfattning : Företag inom modebranschen står i dag inför en ökande konkurrenssituation. På grund av globaliseringen och interaktionen mellan kunder över internet, är konsumenterna idag mer medvetna än tidigare. LÄS MER

  5. 25. Konsumentbeteende: Vilka kriterier spelar roll vid val av kaffe i köpprocessen?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Malin Söderberg; Valentina Mancu; Alexander Holm; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det råder tuff konkurrens bland företagen för att få konsumenterna att välja just deras produkter. Det handlar om att profilera sig och skapa ett attraktivt utbud som ska återspegla företagets roll på marknaden. LÄS MER