Sökning: "graphic anthropology"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden graphic anthropology.

  1. 1. Drawing-Writing-Up: En undersøgelse af udfordringer og potentialer ved etnografiske tegneserier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialantropologi

    Författare :Arendse Illum; [2021]
    Nyckelord :Reflexivity; graphic anthropology; comics; writing-up; representation; social anthropology; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denne opgave undersøger de mulige potentialer og udfordringer ved etnografiske tegneserier i formidlingen af antropologisk viden. Dette undersøges gennem en analyse af to antropologiske tegneserie-projekter, henholdsvis Lissa: A Story about Medical Promise, Friendship and Re- volution (Hamdy & Nye 2017) og Gringo Love: Stories about Sex Tourism in Brazil (Carrier- Moisan 2020). LÄS MER

  2. 2. Project Awaiting : #projectawaiting is about movement:of people with stories;stories in need of time; your time! initiated April 18, 2017 as part of a master's @ sh.se

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :David Johansson; [2017]
    Nyckelord :graphic journalism; creativity; compassion fatigue; news fatigue; news values; foreign news; migration; human rights journalism; temporality; refugee crisis; comics journalism; graphic non-fiction; journalism culture; migration stories; graphic anthropology; grafisk antropologi; participant observation;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Hur en grafisk profil gestaltar en mänsklig känsla för exponering i en digital värld

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Elsa Nordling; Emma Brink; [2016]
    Nyckelord :Graphic design; digital world; graphic profile; emotions; brand communication; brand identity; humanity; the human touch; TV4 Group; Grafisk design; digital värld; grafisk profil; känslor; varumärkeskommunikation; varumärkesidentitet; mänsklighet; TV4-gruppen;

    Sammanfattning : Syfte – Den ökade användningen av internet har lett till en mängd olika riktlinjer kring hur den mänskliga faktorn bäst ska tas hänsyn till på internet, utan stöd av forskning. Vidare har grafiska profiler fastnat i tiden före internets existens vilket gör att organisationer missar möjligheten till att fånga målgrupper, höja grafiska profiler och bygga ömsesidigt fördelaktiga interaktiva relationer. LÄS MER