Sökning: "varumärkeskommunikation"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet varumärkeskommunikation.

  1. 1. Hur en grafisk profil gestaltar en mänsklig känsla för exponering i en digital värld

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Elsa Nordling; Emma Brink; [2016]
    Nyckelord :Graphic design; digital world; graphic profile; emotions; brand communication; brand identity; humanity; the human touch; TV4 Group; Grafisk design; digital värld; grafisk profil; känslor; varumärkeskommunikation; varumärkesidentitet; mänsklighet; TV4-gruppen;

    Sammanfattning : Syfte – Den ökade användningen av internet har lett till en mängd olika riktlinjer kring hur den mänskliga faktorn bäst ska tas hänsyn till på internet, utan stöd av forskning. Vidare har grafiska profiler fastnat i tiden före internets existens vilket gör att organisationer missar möjligheten till att fånga målgrupper, höja grafiska profiler och bygga ömsesidigt fördelaktiga interaktiva relationer. LÄS MER

  2. 2. Sociala medier och integrerad marknadskommunikation : En fallstudie av Facebook-kampanjen Sambotestet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Agnes Steinwall Berman; Lisa Johnson; [2015]
    Nyckelord :Sociala medier; integrerad marknadskommunikation; Sambotestet; Fastighetsbyrån; varumärkeskommunikation; marknadskommunikationsmix;

    Sammanfattning : The evolution of the media landscape and the introduction of social media have increased the number of communication channels tremendously during the last decade. These new channels have also made an impact on the information control, which has shifted focus from organisations to consumers. LÄS MER

  3. 3. Kunglig Hovleverantör som kvalitetsstämpel: : - En studie om kommunikation av kvalitetsstämplar och tilläggsmärkningar

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Englund; Anton Hellberg; [2014]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; Kvalitetsstämpel; Kunglig Hovleverantör; Gap;

    Sammanfattning : Företag som kommunicerar sitt varumärke och eventuella tilläggsmärkningar utan medvetenhet om kundens uppfattning och förväntan riskerar att förlora sina kunder till konkurrenter. Därav syftar denna kandidatuppsats till att undersöka om det finns diskrepanser i ett företags kommunikation av en kvalitetsstämpel i förhållande till kundens uppfattning och förväntningar av denna kvalitetsstämpel. LÄS MER

  4. 4. Hur en app kan göra ett museibesök mer attraktivt : Hur en mobil applikation kan skapa mervärde till ett museibesök

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Christian Rydberg; Kristoffer Ruckemann; [2012]
    Nyckelord :App; Application; Communication; Museum; Business to Business; B2B; Company; Design; Marketing; App; Applikation; Kommunikation; Museum; Business to Business; B2B; Företag; Design; Marknadsföring;

    Sammanfattning : AudioApps är ett företag som tillverkar mobilapplikationer till bland annat museer och gallerier. Deras företagsidé är att göra museibesök roligare för besökare genom mobila audioguider. I den här undersökningen studeras utvecklingen av en sådan tjänst som tagits fram för Nationalmuseum, ett av Sveriges ledande museer. LÄS MER