Sökning: "group choice"

Visar resultat 1 - 5 av 1048 uppsatser innehållade orden group choice.

  1. 1. Interaktion mellan axiell normalkraft och böjmoment enligt Eurokod 3:Dimensionering av stålkonstruktioner : En undersökning kring hur samtidig normalkraft och böjmoment hanteras enligt normerna, dess användbarhet samt skillnader

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Gustav Forsberg; Felicia Lundin; [2024]
    Nyckelord :Interaktion; Normalkraft; Böjmoment; Eurokod 3;

    Sammanfattning : Below in the report, the various methods available to calculate the interaction formulas for bending moment and normal force in steel columns are examined. The standards compared are SS-EN 1993-1-1:2005 Annex A, SS-EN 1993-1-1:2005 Annex B, SS-EN 1993-1-1:2022, CEN/TS 1993-1- 101:2022 and Fpr EN 1993-1-3:2023. LÄS MER

  2. 2. Influencers in Confinement : Measuring Covid-19’s Impact on Leadership in Pro- Eating Disorder Twitter Communities

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutet för analytisk sociologi, IAS

    Författare :Jacquelynn Ennis; [2024]
    Nyckelord :Social Network Analysis; Twitter; Pro-eating Disorder; Eating Disorders; Covid-19; Topic Modelling; Online Communities;

    Sammanfattning : The Covid-19 pandemic presented unprecedented challenges, with global lockdowns impacting individuals on a profound scale. Many took to social media to cope with feelings of anxiety and isolation. LÄS MER

  3. 3. Att håna de globalt superrika : En multimodal kritisk diskursanalys av filmen Triangle of Sadness

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Emma Gröttheim; Sanna Eriksson; [2024]
    Nyckelord :economic inequality; class; global upper class; globally super-rich; global elite; discourse; culture industry; field theory; multimodal critical discourse analysis;

    Sammanfattning : Research suggests that society is facing continued increasing economic inequalities where structural forces such as neoliberalism and globalisation are behind the emergence of a new group of globally super-rich. Since media is a place where social class is expressed, depicted and represented, it can have a particularly important role regarding what discourses about the global upper class are generated. LÄS MER

  4. 4. Att vara äkta eller sälja sig för pengar : Föreställningar om artisters autenticitet i samband med reklamsamarbeten med externa varumärken

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Lina Kerrouchi; Julia Jakobsson; [2024]
    Nyckelord :Authenticity; artists; music; influencer; influencer marketing; advertising; celebrity endorsement; qualitative interviews; focus groups; Autenticitet; artist; musik; influencer; influencer marketing; marknadsföring; kändissamarbeten; kvalitativa intervjuer; fokusgrupper;

    Sammanfattning : For decades authenticity has been of great interest in media and communication research. With this study, we aim to contribute to the research with a new perspective where authenticity is examined in artists who use influencer marketing on social media. LÄS MER

  5. 5. Barns perspektiv på digital högläsning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Biljana Damevska; Eleonora Olofsson; [2024]
    Nyckelord :Analog högläsning; barns perspektiv; barnperspektiv; digital högläsning; förskola förhållningssätt;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how a selected group of children experience the use of audiobooks. The study is focused on children's reflections about audiobooks and read-aloud, with the increasing popularity of audiobooks in society. LÄS MER