Sökning: "gym"
Visar resultat 6 - 10 av 389 uppsatser innehållade ordet gym.
6. Stroke och stråk : planerade stråk för strokepatienter med implementering på Kungälvs sjukhus västra del
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Idag är stroke den vanligaste orsaken till funktionsnedsättning i Sverige (Socialstyrelsen 2018). Samtidigt går forskningen om rehabiliteringen av människor i utomhusmiljöer framåt. Att kombinera sjukvården med den kunskapen undersöks i den här uppsatsen. LÄS MER
7. Kompakt hemmagym
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : På senare tid har styrketräning blivit alltmer populärt. Populariteten samt friheten bland företag att låta anställda jobba hemifrån har lett till ett stort utbud på marknaden av produkter och tjänster som möjliggör styrketräning hemifrån. LÄS MER
8. ERGON: Utvecklingen av en ergonomisk träningsbänk för ökad funktionalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : In Sweden, 21.4% of all residents have some type of membership at a training facility. This corresponds to approximately 2 million inhabitants. Within every single training facility there is some type of training bench. LÄS MER
9. Kartläggning av rehabilitering efter främre korsbandsrekonstruktion : En enkätstudie av svenska fysioterapeuter
Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysisk aktivitet och hälsaSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien var att kartlägga hur fysioterapeuter i Sverige tillämpar rehabiliteringen efter en primär, främre korsbandsrekonstruktion. Vidare var syftet även att kartlägga huruvida tillämpningen av rehabiliteringen skiljer sig beroende på fysioterapeuters kliniska egenskaper. LÄS MER
10. From gamer boy to gym boy : A design study on gamification
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva systemSammanfattning : A study investigating how gamification features can be designed within a gym application, how they affect the user’s situated motivation and user engagement, and how these features could increase user loyalty to the product. ... LÄS MER