Sökning: "headmaster"
Visar resultat 16 - 20 av 79 uppsatser innehållade ordet headmaster.
16. Headmaster´s thoughts on special educators work assignments
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/abstrakt Andersson Leif (2017), Hur skolledare ser på specialpedagogens arbetsuppgifter. Specialpedagogprogrammet, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskola, 90 hp. LÄS MER
17. - Snälla kan jag få känna? : Pedagagogers syn på framgångsfaktorer vid undervisning inom statlig Specialskola med inriktning syn.
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med undersökningen är att beskriva pedagogers uppfattningar och erfarenheter av framgångsfaktorer vid undervisning av svårt synsvaga, blinda elever som har kombinationen autism som ytterligare funktionsnedsättning. Pedagogerna i denna undersökning undervisar elever som har sin skolplacering inom statlig Specialskola med inriktning syn. LÄS MER
18. Rektors ledarskapspussel : – en aktionsforskningsstudie om relationen mellan rektors pedagogiska ledarskap och skolutveckling
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Denna aktionsforskningsstudie tar sin utgångspunkt i rektorers uppdrag som pedagogiska ledare och ansvariga för skolutveckling och dess undervisning. Viss forskning och vissa rapporter visar på ett utvecklingsbehov av att stärka rektorers uppdrag som pedagogiska ledare. LÄS MER
19. Adoption of Place-based Learning in a Rural Primary Government School in India
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : There is a growing body of research internationally on place-based learning (PBL) and its contribution to the development of connectedness to the local place, enhancement of ecological awareness and its overall impact on learning. This research conducted in two government primary schools in two different villages situated in the state of Karnataka and Tamil Nadu provides insights into the possibilities for the adoption of PBL in rural schools in India. LÄS MER
20. Kunskapsutveckling hos förskolepersonal som förutsättning för välmående barn : En kvalitativ studie om regionala satsningar genom ett hälsopedagogiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : BAKGRUND: Studien har haft ett uppdrag från Region Halland och deras satsning på utbildningen Välmående Ger Resultat (VGR). Uppdraget var att undersöka förutsättningarna för personalen som deltagit/deltar i VGR. Utbildningen avser att skapa verktyg för personal inom skola och i detta fallet förskoleverksamhet. LÄS MER