Sökning: "historia företag ekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden historia företag ekonomi.

  1. 1. Skapa rörelse : En studie i underhållningsdesign och dekor som rör på sig.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Hanna Gunséus; [2024]
    Nyckelord :Entertainment design; Moving props; Product Engineering Design; Animatronics; Design principles; Underhållningsdesign; Rörlig dekor; Teknisk Design; Animatronics; Designprinciper;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet genomfördes på ett företag som tillverkar dekor till nöjesindustrin ex. nöjesparker och eventbyråer. I dagsläget tillverkar företaget stillastående dekor, men har en vision att i framtiden bygga in olika sorters rörelser. LÄS MER

  2. 2. Lokal Industrihistoria : En analys av Gamla Halmstads industrihistoriska böcker

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Zbasnik Ivan; [2021]
    Nyckelord :Gamla Halmstad; Industrihistoria; Arbetarhistoria; Historiegrafi; Historiska Publikationer; Teknikhistoria;

    Sammanfattning : Historia om industrin har fokuserat mycket på den tekniska utvecklingen i stort och detta återspeglas i den allmänna historieskrivningen. På senare tid har intresset för lokal industri och mikrohistoria komma fram. Detta reflekteras i Gamla Halmstads publikationer skrivna i syfte att bevara denna del av Hallands historia. LÄS MER

  3. 3. Cresto Group AB - expect more : Räddningsprodukt - RP01

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Ahmed Issa; Daniel Bruzell; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Cresto Group AB startades år 1999 av entreprenören Jonas Cedås. Cresto Group AB bygger på en lång historia av både praktisk och teoretisk erfarenhet av höjdarbete inom olika industrier, länder och kulturer. LÄS MER

  4. 4. Rebranding med företagsarvet i beaktning : en balansgång mellan tradition och innovation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Nyberg; John Örngård; Max Hedlund; [2019]
    Nyckelord :Rebranding; brand heritage; brand identity; tradition; innovation; Rebranding; brand heritage; varumärkesidentitet; tradition; innovation;

    Sammanfattning : I den allt mer föränderliga modeindustrin blir det vanligare att företag väljer att rebranda sig för att upprätthålla relevans på marknaden. Rebranding kan innebära allt från subtila visuella förändringar till mer omfattande processer som att ändra en hel företagsstrategi. LÄS MER

  5. 5. Content Marketing : varumärkesbyggnad inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emile Ramini; Pontus Johansson; [2018]
    Nyckelord :Content; Content marketing; Branding; Marketing communication; Storytelling. !; Content; Content marketing; Varumärke; Varumärkesbyggande; Marknadskommunikation; Storytelling;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har öppnat upp hela världen som konkurrensfält för modevarumärken. Alltsåkan det vara ännu svårare att nå fram och väcka intresse på grund av nya digitala kanaler som företag kan använda i sin marknadskommunikation. LÄS MER