Sökning: "holistisk marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden holistisk marknadsföring.

  1. 1. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  2. 2. Donationer av överskottsmat i livsmedelsbutik - till vilket värde?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Kristensson; Jesper Leverin; [2023-09-25]
    Nyckelord :Donationer; Matsvinn; Överskottsmat; Värdeskapande; Livsmedelsbutiker; Hinder;

    Sammanfattning : 91 000 ton livsmedelsavfall uppstår idag i svenska livsmedelsbutiker varav en stor del fortfarande är ätbar mat som hade kunnat gå till donationer. Samtidigt lever nästan 7% av Sveriges befolkning i ekonomisk utsatthet och har svårt att täcka nödvändiga kostnader såsom mat. LÄS MER

  3. 3. Create, maintain and reap the rewards of a social media strategy.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Niklas Gustavsson; [2017]
    Nyckelord :Social Media; Social Media Strategy; Social; Media; Strategy Creation; Strategy Maintain;

    Sammanfattning : This report analyzes the effects that social media marketing has on companies who choose to invest in a social media strategy. Previous research has looked at separate parts of a social media strategy, but no holistic view of the entire life cycle of a social media strategy has been created. LÄS MER

  4. 4. Den fysiska butikens värde i en förändrad detaljhandel : En kvalitativ studie av den svenska möbel- och heminredningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Terese Nilsson; Michaela Nizic; Mathilda Wikingsson; [2017]
    Nyckelord :Digitalization; retail; physical channel; digital channel; phygital; value creation process; holistic experience; Digitalisering; detaljhandel; fysisk handel; digital handel; fygital; värdeskapande process; holistisk upplevelse;

    Sammanfattning : Digitaliseringens framfart har skapat en förändring i kundbeteende. Försäljning via e-handel har ökat alltmer vilket har setts som ett hot mot den fysiska butikens tillvaro. Andra antyder att digitalisering bör betraktas som en möjlighet för fysisk handel och komplement till en växande e-handel. LÄS MER

  5. 5. The Use Social Media Marketing Towards External Business Customers : Goals and Measurements

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Malin Isacsson Larsson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The marketplace has recently faced a large transformation and has become more digital. As a part of the digital transformation the social media has taken an increasing part in companies’ marketing strategy. The use of social media within the B2C context is already very common, while it is still in an early phase in the B2B context. LÄS MER