Sökning: "holistisk syn lärande"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden holistisk syn lärande.

  1. 1. Unga vuxnas perspektiv på fysioterapi - en kvalitativ intervju med enkät : "Jag tror att om man hade fattat att man kan vända sig någonstans så tror jag att det hade ökat livskvaliteten rätt mycket"

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Lucas Denny; Hesam Jafari; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fysioterapi omfattar en holistisk syn på människans hälsa. Det mest välkända är att fysioterapeut kan hjälpa till med besvär från rörelseapparaten som exempelvis nacke, axlar och rygg. LÄS MER

  2. 2. HR:s perspektiv på personalstrategi och ålder. En kvalitativ intervjustudie i fem organisationer.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Anna Ellika Ström; [2022]
    Nyckelord :Mångfald; inkludering; mentorskap; lärande; work-life balance; Social Sciences;

    Sammanfattning : Fler generationer än någonsin ska idag samsas på arbetsmarknaden och i våra organisationer, samtidigt som många upplever att det är svårt att få tag i rätt kompetens och vikten av att vara en attraktiv arbetsgivare för alla åldrar ökar. Denna uppsats intresserar sig för HR-funktionens syn på hur man arbetar personalstrategiskt ur ett åldersperspektiv. LÄS MER

  3. 3. Hur undervisar lärare för hållbar utveckling? : En litteraturstudie om undervisningens syfte och innehåll i grundskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Beatrice Blixt; Mathilda Nyyssönen; [2022]
    Nyckelord :Hållbar utveckling; undervisningsmetoder; undervisningstraditioner; ESD;

    Sammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie är att beskriva hur undervisning för hållbar utveckling framställs inom forskning. Då mänskligheten står inför stora utmaningar i form av miljöförändringar och dess konsekvenser så behöver människor bli medvetna om hur de kan vara med och påverka. LÄS MER

  4. 4. FAKTORER SOM PÅVERKAR DET SYSTEMATISKA KVALITETSARBETET I FÖRSKOLAN

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Cecilia Hansson; [2021-02-17]
    Nyckelord :lärande; kommunikation; organisation; ledarskap; systematiskt kvalitetsarbete;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka och skapa en större förståelse för rektors/förskollärares/ barnskötarnas erfarenheter av ett systematiskt kvalitetsarbete i förskolan. I fokus är vad som har genomförts i praktiken, vilka utmaningar och möjligheter de verksamma möter samt vilket stöd de har i det kollegiala arbetet samt av gällande styrdokument i förskolan. LÄS MER

  5. 5. Elevhälsans hälsofrämjande, förebyggande och åtgärdande arbete : Uppfattningar utifrån ett tvärprofessionellt elevhälsoteam

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Johanna Emilsson; [2019]
    Nyckelord :Cross-professional teams; health promotion; prevention; pupils health; qualitative content analysis; Elevhälsa; förebyggande; hälsofrämjande; kvalitativ innehållsanalys; tvärprofessionella team;

    Sammanfattning : Bakgrund: Elevhälsan är en väsentlig resurs för elevers lärande, utveckling och hälsa. Samsyn om hälsofrämjande-, förebyggande- och åtgärdande perspektiv är av betydelse för eleverna. Syfte: Att undersöka hur elevhälsans professioner uppfattar det hälsofrämjande, förebyggande och åtgärdande uppdraget. LÄS MER