Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. En mer omtyckt säkerhet : Hur kan en brandvarnare utformas för att vara mer estetiskt tilltalande?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Melvin André; [2022]
    Nyckelord :Design; smoke alarm; smoke detector; product design; UCD; user-centered design; aesthetic; aesthetically pleasing; Design; brandvarnare; estetiskt tilltalande; estetik; produktdesign; estetiskt tilltalande; ACD; användar-centrerad design;

    Sammanfattning : Det här projektet har utforskat frågeställningen - Hur kan en brand- varnare utformas för att bli mer estetiskt tilltalande för användaren? Den svenska Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap [MSB] har länge drivit en nollvision för Sverige med målsättningen att ingen människa ska omkomma i en brand (MSB, 2021a). En avgörande faktor för att målsättningen ska lyckas är att varje hem har fungerande brandvarnare. LÄS MER

  2. 2. A Pre-study on Implementation of Blockchain based traceability system for Forestry compliance in Wood furniture supply chain

    Master-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Sairaju Ponnoju; [2022]
    Nyckelord :Blockchain; Wood Traceability; Forestry Compliance; Wood Furniture Supply chain; Blockchain; Spårbarhet; Regulationer för skogsverksamhet; Blockchain-baserat spårningssystem; Leverantörskedja inom trämöbler; Heminredning;

    Sammanfattning : Currently, consumers are developing a serious interest in knowing all the information relevant to the products they purchase. According to recent research studies and practice reports, eco-friendly products, e.g., wood products, are subject to purchase barriers. LÄS MER

  3. 3. Den bästa fåtöljen online, ska jag köpa den? : Påverkan av upplevd trovärdighet, kvalitet och kvantitet inom eWOM

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Madelene Lundholm; Rasmus Gustafsson; Isabel Granell; [2021]
    Nyckelord :eWOM; Credibility; Quality; Quantity; Purchase Intention; eWOM; Trovärdighet; Kvalitet; Kvantitet; Köpintention;

    Sammanfattning : eWOM är en viktig kommunikationsmetod på internet idag där konsumenter kan dela med sig av sina åsikter, erfarenheter och information angående företaget eller dess produkter genom online recensioner, som då finns lätt tillgängligt för andra att läsa. Detta har visat sig genom den granskade forskningen att eWOM har en betydande roll för hur konsumenters köpintention påverkas. LÄS MER

  4. 4. Design of an air purifier : -with focus on function and aesthetic design

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Johan Bodin; David Ardmar; [2017]
    Nyckelord :industrial design engineering; air purifier; user experience; human centered design; sustainability; teknisk design; luftrenare; användarupplevelse; människocentrerad design; hållbarhet;

    Sammanfattning : Poor indoor air quality is commonly foundin homes in larger cities, and is the result of agrowing industrialization that pollutes the airwe breathe with contaminants like industrialdust, smog and other particles from traffic. Thesolution from a user perspective, is to use an airpurifier that clean the air from these particlesinside the user’s home. LÄS MER

  5. 5. It Came Across My Feed! : A Study on Social Media’s Impact on Social Influence, Self-Expression and Decision-Making of Home Furnishing Consumers

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Hagesund; Arijana Kapic; [2017]
    Nyckelord :consumer behavior; social media; social influence; self-expression; the decision-making process; home furnishings;

    Sammanfattning : Social media is changing consumer behavior to an extent we yet not know the full consequences of. This thesis looks at three aspects of consumer behavior: social influence, self-expression and the decision-making process which are all impacted by the ever increasing presence of social media. LÄS MER