Sökning: "hotel marketing mix"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden hotel marketing mix.

  1. 1. Study On The Interaction Between Green Marketing Mix Element And Consumer Purchase Intention Of The Hotel Industry In Sri Lanka.

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Harshani Kalahevithana; Chamilka Wickramasinghe; [2023]
    Nyckelord :Hotels; Tourism Industry; Green Marketing Mix; Consumer purchase intention; Sustainability; Product; Price; Place; and Promotion;

    Sammanfattning : The main purpose of this study is to evaluate the interaction between the green marketingmix elements and consumer’s purchase intention with reference to hotels in coastal beltin Sri Lanka. This study shows Green Product, Green Price, Green Distribution, andGreen Promotion influence consumer’s purchase intention. LÄS MER

  2. 2. Small enterprises’ marketing strategy in the digital era : A study of hotels in Sweden

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Tobias Pettersson; Daniel Tadesse; [2019]
    Nyckelord :Marketing Mix; Hotel Industry; Digitalization; Social Media Marketing; Customer Satisfaction.;

    Sammanfattning : Aim: The aim of this study is to explore small enterprises’ marketing strategy and the digital tools that can improve their odds in the market against competitors and gain competitive advantage. Method: Qualitative study was conducted using primary and secondary data for this study, where primary data was collected through ten semi-structured interviews. LÄS MER

  3. 3. Att återuppstå i rådande upplevelseekonomi : En studie av Grand Hotel i Gävle

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Robert Söderström; Emma Car; [2014]
    Nyckelord :Experience industry; social media; seven p´s; SCA; hotel; Upplevelseindustri; sociala medier; sju p:na; SCA; hotell;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att öka förståelsen för hur ett nytt företag kan påbörja sin marknadsföring i sociala medier samt bidra till innovationsspridning. Sociala medier är något som på senare tid har växt kraftigt och potentialen för företags marknadsföring är stora. LÄS MER

  4. 4. Konsumenters beslutsprocess : En kartläggning över vilka faktorer som påverkar en konsument vid val av hotell

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Sara Jansson; Jessika Ziarkowska; [2013]
    Nyckelord :Management; Hotel; Marketing Mix; Consumer Behaviour; Hotell; Marknadsföringsmix; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att kartlägga vilka faktorer som konsumenter prioriterar när de väljer hotell. De respondenter som besvarade enkätundersökningen var författarnas vänner på community-sajten Facebook. Detta gjorde att urvalet blev snedvridet och den största ålderskategorin var 20-29 år. LÄS MER

  5. 5. A Comparetive Study Between International hotel-Accor and Chinese Local Brand-Jin Jiang for Exploring Marketing Strategies for Chinese Hospitality Industry

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Haining Zhao; Ruoyi Liu; [2009]
    Nyckelord :Chinese hospitality industry; Marketing mix; Comparative study;

    Sammanfattning : The research explores the marketing strategies for Chinese local hotels after doing the comparative study and analyzing the operations of Accor and Jin Jiang based on the Marketing Mix theory. The improving strategies are varied, which includes the product, promotion, etc. LÄS MER