Sökning: "hotellbranschen"

Visar resultat 31 - 35 av 161 uppsatser innehållade ordet hotellbranschen.

  1. 31. Får eWOM bestämma över din semester? : En kvalitativ studie om hur recensioner påverkar konsumenters köpbeslutsprocess vid bokning av hotell

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Justine Vannestrand; Frida Johansson; Hannah Kron; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta är en studie med syfte att undersöka hur eWOM kan påverka konsumenters köpbeslutsprocess vid bokning av hotell. Turistindustrin är en av de snabbast växande sektorerna och orsaken till detta är att resenärers beteende förändrats under de senaste åren. LÄS MER

  2. 32. Social mediemarknadsföring i hotellbranschen : En kvalitativ studie om hur den svenska hotellbranschen använder sig av sociala medier i marknadsföringen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Rebecca Höglind; Marko Petkovic; [2020]
    Nyckelord :Hotellbranschen; Marknadsföring; Sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ge ökad förståelse föranvändningen av sociala medier inom hotellbranschen. Studien syftar vidare till att identifiera förändringsmönster inom hotellbranschens övriga marknadsföring orsakade av marknadsföring på sociala medier. LÄS MER

  3. 33. To SST, or not to SST, that is the question : En studie om self-service technology inom hotellbranschen

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl af Ugglas; Raqiq Hyder; [2020]
    Nyckelord :Self-service technologies; High-touch; High-tech; Adoption decisions; Implementation strategy; Perceived customer acceptance; Technology readiness;

    Sammanfattning : Purpose: This study examines how hotels manage digitization within the industry. Specifically it seeks to examine how managers view decisions and strategies for implementing SST in relation to hotel guest’s acceptance. Design/methodology/approach: This study has assumed a mixed methods methodology. LÄS MER

  4. 34. Att förbereda för det oförberedda : En kvalitativ studie om krishantering i hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Sofie Heidling; [2020]
    Nyckelord :Kris; krishantering; krissituation; krishanteringsutbildning; krisövning; organisationskris; krisberedskapsplan; organisatoriskt lärande; ledarskap;

    Sammanfattning : The purpose with this paper is to provide more knowledge about crisis management in the hotel industry due to the outburst of the ongoing coronapandemic in beginning of 2020. The study is based on qualitative research interviews with management and employees from several hotels within a hotel chain. LÄS MER

  5. 35. Hur förändras prispremien i hotellbranschen under en pandemi?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Alida Persson; Caroline Hovstadius; [2020]
    Nyckelord :risk; osäkerhet; konsumentbeteende; prispremie; pandemi; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att ta reda på hur covid-19 utbrottet påverkat hotellrummens så kallade prispremie, det vill säga den supplementära kostnaden att boka ett återbetalningsbart hotellrum i förhållande till ett icke-återbetalningsbart hotellrum (mätt i procent). Vi kommer undersöka om covid-19 haft en större påverkan på prispremien i de länder som drabbats hårdast av covid-19 under våren 2020. LÄS MER