Sökning: "how long is loyalty"

Visar resultat 1 - 5 av 141 uppsatser innehållade orden how long is loyalty.

  1. 1. Reputation Management in a Digital Age : How start-ups control their online reputation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Fanny Jacobsson; Lo Meh Paw; [2024]
    Nyckelord :Online Reputation Management; Brand Equity; Startups; Image;

    Sammanfattning : Background: With digitalization, the increased use of the World Wide Web and social media combined with the aware and engaged costumer, the conditions of reputation management are also evolving (Beal & Strauss, 2008; Jones et al., 2009). LÄS MER

  2. 2. Kommunikationens implikationer under organisatoriska förändringsfaser. En fallstudie om hur kommunikation påverkar medarbetarnas motivation och förändringsvilja

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Klara Fejes Johansson; Pardis Afzali Nafchi; [2023-07-04]
    Nyckelord :Förändringskommunikation; organisatorisk förändringsprocess; motivation; förändringsvilja; förändringsfaser;

    Sammanfattning : Consumers' needs and behaviors are constantly changing, which places increased demands onorganizations' adaptability and flexibility. Organizations' prerequisites for conductingsuccessful change are therefore crucial for their long-term survival. LÄS MER

  3. 3. Leveraging Omnichannel Retailing for Customer Loyalty through Customer Lifetime Value: Is this the reality, or is this just fantasy?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Karin Gåsste; Antara Islam; [2023-07-03]
    Nyckelord :customer lifetime value; customer loyalty; customer relationship management; omnichannel; online store; physical store; Swedish home and consumer electronics retail;

    Sammanfattning : Scope: Many physical store-based retail businesses are establishing online stores to provide an omnichannel experience to customers. Omnichannel contributes with an immense supply of data, whereas, the physical store complements this data with its touch and feel aspect, especially for the home and consumer electronics industry. LÄS MER

  4. 4. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  5. 5. Varför stannar kvinnliga mäklare kvar i yrket? : En kvalitativ studie om personalomsättning inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Caroline Fogelberg; [2023]
    Nyckelord :Human resource management; work-life balance; real estate agents; female agents; turnover; motivation factors; Fastighetsmäklare; kvinnliga mäklare; personalomsättning; motivationsfaktorer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få en bredare förståelse för hur HRM-strategier kan vara tillämpbara och anpassade för att förhindra hög personalomsättning bland kvinnliga fastighetsmäklare. Studiens syfte växte fram med hänsyn till att många kvinnliga fastighetsmäklare, särskilt i åldern omkring trettio, väljer att byta yrkesbana efter bara några år inom branschen. LÄS MER