Sökning: "hur gör man en tal analys"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden hur gör man en tal analys.
1. Förvärv och värdeskapande
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Tidigare forskning har visat på en del faktorer som gör det svårare för serieförvärvande bolag att skapa värde i takt med att de växer. Större kapital ska allokeras vilket leder till praktiska svårigheter i förvärvsprocessen. LÄS MER
2. TEXTIL MODERNISM : Signerad textil – när mönstren fick namn var de manliga
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetikSammanfattning : Uppsatsen utgår från Signerad textil, en kollektion tryckta tyger för offentlig miljö, som tillkom 1954 i regi av NK:s Textilkammare. Tolv konstnärliga utövare, varav tio manliga, inbjöds att medverka. LÄS MER
3. I am your voice : en utforskande studie av Donald Trumps talarstil
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/RetorikSammanfattning : Denna uppsats handlar om vilken typ av talarstil Donald Trump har när han talar offentligt. För att studera detta har till denna uppsats en transkribering till ett specifikt tal använts. Talet som i uppsatsen behandlas är ett kampanj-rally för republikanerna i Evansville i Indiana augusti 2018. LÄS MER
4. På jakt efter näthatarna - En utredande analys om rättsväsendets hantering av hatbrott på internet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : This paper is set out to investigate and analyze how the judicial system handles hate crime committed on the internet. In 2013 the Swedish national council of crime prevention (Brå) reported that the clearance rate in terms of hate crime committed on the internet is very low. LÄS MER
5. "Det finns ingen plats för blyghet i dagens samhälle.." : En kvalitativ studie om hur lärare talar om blyga elever i klassrummet.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Centrum för de humanistiska ämnenas didaktik (CeHum)Sammanfattning : Syftet med min studie har varit att undersöka hur lärare på låg- och mellanstadiet talar om blyghet och om hur man upprätthåller och reproducerar en blyghetsdiskurs. Jag har försökt undersöka hur lärarna resonerar kring ett känsligt ämne som blyghet och utifrån vilka diskurser och repertoarer som råder. LÄS MER