Sökning: "ideella sociala medier"

Visar resultat 11 - 15 av 33 uppsatser innehållade orden ideella sociala medier.

  1. 11. PR, PÅVERKAN & PROMILLE : En kvalitativ och kritisk diskursiv jämförelseanalys av hur kommersiella och ideella organisationer konstruerar PR-kampanjer på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Anette Edlund; Ellinor Blomqvist; [2019]
    Nyckelord :Public Relations; Commercial Corporate organizations; Non-governmental organizations; Strategies; Campaigns; Persuasion.;

    Sammanfattning : The purpose of this essay was to examine the Public Relation strategies in four PR-campaigns. The objects of the study were two commercial organisations, Carlsberg and Smirnoff, and two non-governmental organisations, Addict Aide and IQ, with alcohol as the pervading subject. LÄS MER

  2. 12. Retoriken - ett verktyg för att uppnå legitimitet : En fallstudie om hur UNHCR arbetar med sin externa kommunikation på sociala medier för att skapa samt upprätthålla sin legitimitet.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Jessica Stange; Agnes Melin; [2018]
    Nyckelord :Rhetoric; Visual rhetoric; Legitimacy; Strategy; Strategic communication; Digital media; retorik; bildens retorik; legitimitet; strategi; strategisk kommunikation; digitala medier;

    Sammanfattning : Legitimacy is something all organizations aims for and much research has been done on gaining legitimacy among profit-making companies, but much less research has been done on nonprofit organizations and their legitimacy. Therefore this study will address this gap between charity organizations, which are nonprofit companies, and their legitimacy. LÄS MER

  3. 13. Konsten att sälja ett budskap : En kvalitativ studie om Djurens Rätt och deras arbete med influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Josefin Söderstedt; Astrid Walleby; [2018]
    Nyckelord :Influencer marketing; Influencer; Sociala medier; Ideella organisationer; Tvåstegshypotesen; Instagram;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 14. En studie av ideella organisationers användande av tvåvägskommunikation för att skapa engagemang på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Josefine Isaksson; [2016]
    Nyckelord :Sociala medier; Ideella organisationer; Tvåvägskommunikation; Envägskommunikation; Public relations; Innehållsanalys; Facebook;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker ideella organisationers användande av sociala medier. Syftet är att presentera hur ideella organisationer använder sig av tvåvägskommunikation på sociala medier och hur de kan optimera sitt användande av detta. LÄS MER

  5. 15. Den ideala digitala strategin för den ideella organisationen : Arkitekturen av en sociala medier-strategi för en en ideell organisation

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Marilde Nykvist; [2016]
    Nyckelord :Sociala medier; digital strategi; Facebook; Twitter; LinkedIn;

    Sammanfattning : Without doubt usage of social media is increasing rapidly and globally in all levels of societies and organizations. Businesses of all shapes and sizes are embracing Social Media as an important marketing tool. Social Media provide many opportunities for non-profit organizations to increase their presence, impact, communication and efficiency. LÄS MER