Sökning: "ideella sociala medier"

Visar resultat 21 - 25 av 33 uppsatser innehållade orden ideella sociala medier.

  1. 21. Sharing is Caring : En studie om viral marknadsföring i ideella organisationer.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jonathan Olsson; Elin Skeppstedt; [2015]
    Nyckelord :Viral marketing; social media; nonprofit marketing; sharing; Viral marknadsföring; sociala medier; ideell marknadsföring; delning;

    Sammanfattning : The increased use of social media in recent years has attracted the attention of different kinds of nonprofit organisations. The purpose of this study is to identify a foundation for viral strategies for nonprofit organisations as well as to understand the current interactivity between the organisation and its followers in social media. LÄS MER

  2. 22. Att samarbeta i kris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Joel Olofsson; Dennis Persson; Johannes Jeffsell; [2015]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; kriskommunikation; idrottsföreningar; medlemsorganisationer; samarbete; organisationssamarbeten; organisering; sociala medier; krissamarbeten; Social Sciences;

    Sammanfattning : Våld i samband med fotbollsmatcher har länge varit ett problem i Sverige. Den 30 mars 2014 nådde det sin kulmen när en Djurgårdssupporter misshandlades till döds i samband med en match mot Helsingborgs IF, vilket blev starten för en kris som drabbade både Helsingborgs IF och dess supporterförening Kärnan. LÄS MER

  3. 23. Hur hade du reagerat?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Hanna Holmgren; Madeleine Berggren; [2015]
    Nyckelord :Provokativ marknadsföring; Ideella organisationer; Trovärdighet; Emotionell marknadsföring; Sociala medier; Facebook; Marknadsföringsstrategi; Subjektiv tolkning och Strategisk kommunikation.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien har ämnat undersöka hur ideella organisationer kan använda provokativ marknadsföring med hänsyn till elementen subjektivitet och trovärdighet. Forskningen är kvalitativ där en fallstudie genomförts i två ideella organisationer, Rädda Barnen Sverige och Världsnaturfonden Sverige. LÄS MER

  4. 24. Giving People - en social innovation på Facebook : En studie om riktad välgörenhet till barnfamiljer

    Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Tina Feromone; Anna Ljungqvist; [2014]
    Nyckelord :barn i ekonomisk utsatthet barnfattigdom; civilsamhälle; ideellt arbete; sociala medier; välgörenhet; välfärd och socialpolitik;

    Sammanfattning : Giving People är en ideell organisation, verksam på det sociala mediet Facebook, som utövar riktad välgörenhet till barnfamiljer över hela vårt land. Organisationen fungerar främst genom sina givare som hjälper de hjälpsökande barnfamiljerna. LÄS MER

  5. 25. Närvaro i sociala medier : En studie av kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Bianca Fagerström; Lovisa Sekund; [2014]
    Nyckelord :Sociala medier; kommunikationsstrategier; organisation; företag; samhällsaktör;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att öka förståelsen för olika samhällsaktörers, i denna studie sex företag och två ideella organisationer, strategier för sociala medier. Hur strategierna ser ut, hur de formas, samt om det existerar några skillnader eller likheter mellan de två grupper vi valt att ställa mot varandra i en jämförelse. LÄS MER