Sökning: "ideella sociala medier"
Visar resultat 6 - 10 av 33 uppsatser innehållade orden ideella sociala medier.
6. Hållbarhetskommunikation som verktyg : Hur tryck från intressenter inverkar på ridsportföreningar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Alla behöver vara med och bidra till hållbar utveckling. Under senare tid har det blivit allt viktigare att arbeta kring hållbarhetsfrågor för att främja hållbar utveckling. I tidigare forskning har det framkommit att organisationer som använder intressentengagemang i hållbarhetsredovisningen kan utvinna fördelar. LÄS MER
7. Miljösmart social media - En studie kring ideella miljöorganisationers informationsspridning på Facebook
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Tidigare forskning visar på att sociala medier ej utnyttjas till sin fulla potential för att påverka allmänheten för att främja miljövänliga beteenden. Syftet för denna studie är att skapa kunskap om hur ideella miljöorganisationer kan sprida information via sociala medier. LÄS MER
8. Rörlig infografik : Ett sätt att sticka ut i flödet
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur ideella organisationer kan använda sig av rörlig infografik i sin marknadsföring på sociala medier för att väcka uppmärksamhet och intresse kring sitt arbete. Studien har gjorts i samarbete med den ideella organisationen Hand in Hand och praktiska exemplen har utformats baserat på Hand in Hands verksamhet. LÄS MER
9. Att kommunicera som en ideell organisation : En surveystudie om marknadsföringskanaler och marknadsföringsmetoder
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie behandlar ideella organisationer inom den svenska ideella sektorn samt deras prioriteringar av val i marknadsföring i form av marknadsföringskanaler och marknadsföringsmetoder. Ideella organisationer bedriver verksamhet utan vinstsyfte och har ofta som mål att sprida ett budskap, en vision, ett uppdrag eller att hjälpa till i olika sammanhang. LÄS MER
10. Vilka faktorer tar framgångsrika miljöorganisationer hänsyn till vid kommunikation på sociala medier? : Hur ideella miljöorganisationer använder sociala medier för att sprida sitt budskap på ett framgångsrikt sätt
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : To protect the environment has become a relevant goal today, this due to threats against the environment and global warming which has led to collapsing ecosystems, hurricanes, exceptional heat and more natural disasters. Therefore it is of utmost importance to inform the public about the critical situation and how it can be tackled. LÄS MER