Sökning: "ikea företagsekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden ikea företagsekonomi.

  1. 1. Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Flora Trast; Johanna Lundh; [2022]
    Nyckelord :IKEA Family; customer loyalty; customer satisfaction; customer clubs; customer engagement; IKEA Family; kundlojalitet; kundnöjdhet; kundklubb; kundengagemang;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Titel: Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?   Datum: 2022-06-03  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Författare: Johanna Lundh och Flora Trast  Handledare: Anders Parment  Sökord: IKEA Family, IKEA, kundlojalitet, kundklubb, kundnöjdhet, kundengagemang  Problemformulering: Denna uppsats ämnar undersöka om det finns potentiella brister inom IKEA Family, vilka dessa brister är samt vilken förbättringspotential det finns för IKEA Family för att generera högre kundlojalitet.   Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka kunskapen om hur IKEA Family bör vara utformad utifrån ett kundlojalitetsperspektiv, samt om det finns några specifika förmåner och möjliga förbättringspunkter som är avgörande för att medlemmarna ska vara lojala. LÄS MER

  2. 2. Middle managers during organizational change : A qualitative study on middle managers role, ability, and approach to resistance in the process of operational change

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :William Thunholm; Yasmin Lundqvist; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Middle managers have come to be a natural part of large companies' structure. In additionto this, change has become more prominent for all types of businesses because of rapidchanges in demand. LÄS MER

  3. 3. När hemmet blir viktigare än någonsin : En fallstudie om IKEA:s risk- och krishantering under pandemin

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ellen Gustavsson; Oskar Spetz; [2021]
    Nyckelord :Risk; Risk Management; Crisis; Crisis Management; Business Continuity Management; Business Continuity Planning; Risk; Riskhantering; Kris; Krishantering; Business Continuity Management; Business Continuity Planning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med anledning av att externa risker är oundvikligt för företag krävs det en beredskap för mitigera och mildra dess effekter. Likväl om en risk realiseras leder det till en kris som också måste besvaras av organisationen. Detta innebär att företag måste ha utvecklade styrverktyg för att hantera detta. LÄS MER

  4. 4. Snabbmatsrestuarangers lokalanpassning på matkulturer : En kvalitativ studie på hur matkulturer påverkar menyn

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Sunantatida Duangchaisin; Saron Yosief; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Every nation has a different culture. It is complicated to directly transfer the same food product to another market because of the close integration between the food and culture. It requires a local adaptation in the food product that will fit the new market that has a different national culture. LÄS MER

  5. 5. ‘Data over intuition’ – How big data analytics revolutionises the strategic decision-making processes in enterprises

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Filip Höcker; Finn Brand; [2020]
    Nyckelord :Big data; Big data analytics; Strategic decision-making; Strategy-as-practice; Data driven decision-making;

    Sammanfattning : Background: Digital technologies are increasingly transforming traditional businesses, and their pervasive impact is leading to a radical restructuring of entire industries. While the significance of generating competitive advantages for businesses utilizing big data analytics is recognized, there is still a lack of consensus of big data analytics influencing strategic decision-making in organisations. LÄS MER