Sökning: "impact of culture on strategy"
Visar resultat 1 - 5 av 157 uppsatser innehållade orden impact of culture on strategy.
1. Revisionsbranschen i förändring: En studie av Covid-19:s påverkan på ekonomistyrning med fokus på distansarbete
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study explores the impact of Covid-19 on the auditing industry, specifically focusing on the interplay between Covid-19, remote work and the bundled concept of management control system tools. The research aims to deepen the understanding of how the pandemic has affected the auditing sector, with a particular emphasis on management control systems and remote work. LÄS MER
2. Bridging Borders: Exploring Impacts of Cultural Differences on Achieving Cross-Border M&A Harmonization - A Case Study
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Cross-border M&A has become a popular strategy for firms to enter new markets. Even though the advantages of cross-border M&A are well known, it is important to gain a deeper understanding of the procedure. Therefore, our study aims to add to the body of knowledge by examining the variables that affect the harmonization of cross-border M&A. LÄS MER
3. The complexity of cancel culture: : Unveiling the personal and social drivers that influences the decision to cancel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : The rise of social media has emerged the social phenomena called cancel culture, where individuals hold influencers and endorsed brands accountable for perceived immoral actions. Cancel culture originates from a desire for social justice, where the consequences of those cancelled could be temporary and long-lasting reputational damage. LÄS MER
4. Internt varumärkesarbete : En kvalitativ studie av ledningens varumärkesarbete i ett franchisebolag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Bakgrund: För att bygga ett starkt varumärke krävs det att det interna varumärket genomsyrar hela organisationen. För att lyckas med detta måste företagen arbeta med sitt interna varumärke vilket innebär att de skall behandla sina medarbetare som sina interna kunder. LÄS MER
5. Unveiling the Influence of Organizational Culture on Innovation in Family Businesses : Lessons from Sweden and Italy
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Family businesses are a significant part of the global economy, contributing to employment and GDP growth. However, they face challenges in a dynamic and competitive landscape, requiring a shift in traditional approaches and a focus on innovation. LÄS MER