Sökning: "impact of culture on strategy"

Visar resultat 1 - 5 av 157 uppsatser innehållade orden impact of culture on strategy.

  1. 1. Revisionsbranschen i förändring: En studie av Covid-19:s påverkan på ekonomistyrning med fokus på distansarbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Andersson; Moa Carlefall; [2024-02-20]
    Nyckelord :Covid-19; Kris; Distansarbete; Ekonomistyrning som paket; Situationsanpassad kommunikation; Krisstyrning; Organisationskultur; Revisionsbransch;

    Sammanfattning : This study explores the impact of Covid-19 on the auditing industry, specifically focusing on the interplay between Covid-19, remote work and the bundled concept of management control system tools. The research aims to deepen the understanding of how the pandemic has affected the auditing sector, with a particular emphasis on management control systems and remote work. LÄS MER

  2. 2. Bridging Borders: Exploring Impacts of Cultural Differences on Achieving Cross-Border M&A Harmonization - A Case Study

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Piervincenzo Forte; Leonard von Stackelberg; [2023-07-18]
    Nyckelord :Cross-border M A; Culture; HQ-subsidiary relationship; Local sourcing; Local legitimacy; Cross-border M A harmonization;

    Sammanfattning : Cross-border M&A has become a popular strategy for firms to enter new markets. Even though the advantages of cross-border M&A are well known, it is important to gain a deeper understanding of the procedure. Therefore, our study aims to add to the body of knowledge by examining the variables that affect the harmonization of cross-border M&A. LÄS MER

  3. 3. The complexity of cancel culture: : Unveiling the personal and social drivers that influences the decision to cancel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Najda Gvozden; Lovisa Zetterlind; [2023]
    Nyckelord :cancel culture; social media; canceled influencers; influencer marketing; social norms; moral transgression; social justice; social identity theory; theory of planned behavior;

    Sammanfattning : The rise of social media has emerged the social phenomena called cancel culture, where individuals hold influencers and endorsed brands accountable for perceived immoral actions. Cancel culture originates from a desire for social justice, where the consequences of those cancelled could be temporary and long-lasting reputational damage. LÄS MER

  4. 4. Internt varumärkesarbete : En kvalitativ studie av ledningens varumärkesarbete i ett franchisebolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sophie Eliasson; Nellie Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Corporate brand; internal brand; internal branding; franchise; Företagsvarumärke; internt varumärke; internt varumärkesarbete; franchise;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att bygga ett starkt varumärke krävs det att det interna varumärket genomsyrar hela organisationen. För att lyckas med detta måste företagen arbeta med sitt interna varumärke vilket innebär att de skall behandla sina medarbetare som sina interna kunder. LÄS MER

  5. 5. Unveiling the Influence of Organizational Culture on Innovation in Family Businesses : Lessons from Sweden and Italy

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emma Liedholm; Alice Röström; [2023]
    Nyckelord :Family Business; Organizational Culture; Innovation;

    Sammanfattning : Family businesses are a significant part of the global economy, contributing to employment and GDP growth. However, they face challenges in a dynamic and competitive landscape, requiring a shift in traditional approaches and a focus on innovation. LÄS MER