Sökning: "informal mathematics"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden informal mathematics.

  1. 1. SCAFFOLDING MATHEMATICAL CONVERSATIONS:

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Iuliana Mihaela Badica; [2023-10-10]
    Nyckelord :Interactive exhibit; mathematics; informal learning; science center; parent scaffolding; augmented reality;

    Sammanfattning : Purpose: This study aims to address the current research gap on interactive mathematics exhibits by investigating parents’ role in supporting their children’s mathematics learning using such displays. In addition to this, the study examines the design of an interactive exhibit and explores whether it can facilitate mathematics learning among parents and children. LÄS MER

  2. 2. Gånger lika med produkt – det är frågan : En studie om lärares användande av det informella vardagsspråket och det formella matematikspråket

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Evelina Ahlqvist; Paulina Henriksson; [2023]
    Nyckelord :Mathematics language; everyday language; informal; formal; language use; concepts; support; Matematikspråk; vardagsspråk; informell; formell; språkbruk; begrepp; stöttning;

    Sammanfattning : This study was based on our common interest in teachers’ use of language in algebra teaching. The purpose of the study is to investigate the teachers’ use of concepts in algebra teaching and to gain in-depth knowledge of how the teachers use formal mathematical language and informal everyday language. LÄS MER

  3. 3. Det heter addera inte plussa! : En kvalitativ studie om lärarens användning av formellt och informelltmatematiskt språk

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Ghada Behnan; [2023]
    Nyckelord :Matematiska språk; vardagsspråk och ämnesspråk; kommunikation; sociokulturellt perspektiv.;

    Sammanfattning : This thesis was based on two research questions, with the purpose of examining how teachers use formal and informal mathematical language in their teaching. The theory used in my starting points is the sociocultural perspective, considering that knowledge and learning take place in some form of the proximal development zone. LÄS MER

  4. 4. Skriftliga resonemangsmöjligheter i matematikövningar : En innehållsanalys av fyra matematikläromedel för gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Mads Rasmussen; [2023]
    Nyckelord :Mathematics; secondary school; curriculum; reasoning; textbooks; tasks; content analysis; Matematik; gymnasiet; ämnesplan; resonemang; läromedel; övningar; innehållsanalys;

    Sammanfattning : Developing an ability to reason is one of six identified core competencies in mathematics in the Swedish secondary school system, and through exercises in mathematics textbooks, students can practice the ability to present reasoning in writing. The study is based on the premise that mathematical reasoning in a school context primarily entails mathematically grounded informal argumentation. LÄS MER

  5. 5. Digitala läromedel och återkoppling i matematik från förskoleklass till årskurs tre : Lärares möjligheter till återkoppling med digitala läromedel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Ellen Sundbäck; [2022]
    Nyckelord :Digital tools; digital teaching materials; feedback; mathematics; teachers.; Digitala verktyg; digitala läromedel; återkoppling; matematik; lärare;

    Sammanfattning : As society becomes increasingly digital, it becomes clear that this is also reflected in school. The school's students become more familiar and have greater knowledge when it comes to digital tools, which leads to the school also being digitized more and more. LÄS MER