Sökning: "informella rutiner"
Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden informella rutiner.
1. Organisatoriskt och socialt arbetsmiljöarbete i offentliga projektmiljöer : Utifrån chefers uppfattningar och erfarenheter
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna studie var att öka kunskapen beträffande organisatoriskt och socialt arbetsmiljöarbete i offentlig projektmiljö. Det har skett genom att undersöka uppfattningar och erfarenheter hos chefer med arbetsmiljöansvar för medarbetare som arbetar i projekt. LÄS MER
2. ”Du ser ju och hör mer när du är på kontoret” : En kvalitativ studie om medarbetares kommunikativa synlighet på den hybrida arbetsplatsen
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : In the wake of the COVID-19 pandemic and working from home conditions, hybrid work is becoming an increasingly common practice among companies. However, the mix of employees working from home and from the office creates a new environment for communication between employees and supervisors. LÄS MER
3. En kartläggning av kännedom och kunskap gällande allergener på pizzerior i Kristianstads kommun
Magister-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : Allergener är ämnen som orsakar matallergi, även kallat födoämnesallergi. Denna typ av allergi kan orsaka allvarliga symptom, varav det allvarligaste är anafylaktisk chock som kan leda till allvarliga konsekvenser. Det finns lagstiftning som klargör hur informationen till konsumenterna ska se ut. LÄS MER
4. Anmälningspliktens dilemma : Hur organisatoriska faktorer upplevs påverka skolpersonals handlingsutrymme vid orosanmälningar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Centrum för socialt arbete - CESARSammanfattning : Barn riskerar att fara illa eller dö när anmälningsskyldiga underlåter att följa den lagstadgade anmälningsplikten. Denna studie har därför genom sex kvalitativa semi- strukturerade intervjuer undersökt hur anmälningspliktig skolpersonal upplever att organisatoriska faktorer påverkar deras skyldighet att anmäla oro till socialtjänsten, samt vilka faktorer som anses underlättande eller försvårande i anmälningsproceduren. LÄS MER
5. Distansarbete, ett arbetssätt som underlättar både privatliv och arbetsliv? : Medarbetares upplevelser av hur distansarbete påverkar balansen mellan arbetsliv och privatliv och gruppdynamiken i en arbetsgrupp
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Distansarbete är ett arbetssätt som har blivit ett vanligare inslag i arbetslivet för många arbetstagare. Det skapar en ny arbetsmiljö där två tidigare skilda miljöer ska samverka och interagera med varandra. LÄS MER