Sökning: "informella rutiner"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden informella rutiner.

  1. 1. Organisatoriskt och socialt arbetsmiljöarbete i offentliga projektmiljöer : Utifrån chefers uppfattningar och erfarenheter

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sofie Bostedt; [2023]
    Nyckelord :Projektledning; arbetsmiljö; offentlig sektor; chefer; social hållbarhet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att öka kunskapen beträffande organisatoriskt och socialt arbetsmiljöarbete i offentlig projektmiljö. Det har skett genom att undersöka uppfattningar och erfarenheter hos chefer med arbetsmiljöansvar för medarbetare som arbetar i projekt. LÄS MER

  2. 2. ”Du ser ju och hör mer när du är på kontoret” : En kvalitativ studie om medarbetares kommunikativa synlighet på den hybrida arbetsplatsen

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Jenny Johansson; Amanda Ohlsson; [2022]
    Nyckelord :Employee communication; Communication visibility; Impression management; Hybrid workplace; Face time; Medarbetarkommunikation; Kommunikativ synlighet; Impression management; Hybridarbete; Face time;

    Sammanfattning : In the wake of the COVID-19 pandemic and working from home conditions, hybrid work is becoming an increasingly common practice among companies. However, the mix of employees working from home and from the office creates a new environment for communication between employees and supervisors. LÄS MER

  3. 3. En kartläggning av kännedom och kunskap gällande allergener på pizzerior i Kristianstads kommun

    Magister-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Ali Fakhro; [2022]
    Nyckelord :Allergener; matallergi; pizzeria; Kristianstad; rutiner;

    Sammanfattning : Allergener är ämnen som orsakar matallergi, även kallat födoämnesallergi. Denna typ av allergi kan orsaka allvarliga symptom, varav det allvarligaste är anafylaktisk chock som kan leda till allvarliga konsekvenser. Det finns lagstiftning som klargör hur informationen till konsumenterna ska se ut. LÄS MER

  4. 4. Anmälningspliktens dilemma : Hur organisatoriska faktorer upplevs påverka skolpersonals handlingsutrymme vid orosanmälningar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Centrum för socialt arbete - CESAR

    Författare :Elisabeth Dahlqvist-Krasowska; [2022]
    Nyckelord :Obligation to report; school staff; discretion; organizational theory; Anmälningsplikt; anmälningsskyldighet; skolpersonal; handlingsutrymme; organisationsteori;

    Sammanfattning : Barn riskerar att fara illa eller dö när anmälningsskyldiga underlåter att följa den lagstadgade anmälningsplikten. Denna studie har därför genom sex kvalitativa semi- strukturerade intervjuer undersökt hur anmälningspliktig skolpersonal upplever att organisatoriska faktorer påverkar deras skyldighet att anmäla oro till socialtjänsten, samt vilka faktorer som anses underlättande eller försvårande i anmälningsproceduren. LÄS MER

  5. 5. Distansarbete, ett arbetssätt som underlättar både privatliv och arbetsliv? : Medarbetares upplevelser av hur distansarbete påverkar balansen mellan arbetsliv och privatliv och gruppdynamiken i en arbetsgrupp

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Viktor Grönlund; [2021]
    Nyckelord :Working remotely; Group dynamics; Digital communication; Distansarbete; Gruppdynamik; Digital kommunikation;

    Sammanfattning : Distansarbete är ett arbetssätt som har blivit ett vanligare inslag i arbetslivet för många arbetstagare. Det skapar en ny arbetsmiljö där två tidigare skilda miljöer ska samverka och interagera med varandra. LÄS MER