Sökning: "inlärning process"
Visar resultat 6 - 10 av 231 uppsatser innehållade orden inlärning process.
6. S-MARL: An Algorithm for Single-To-Multi-Agent Reinforcement Learning : Case Study: Formula 1 Race Strategies
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : A Multi-Agent System is a group of autonomous, intelligent, interacting agents sharing an environment that they observe through sensors, and upon which they act with actuators. The behaviors of these agents can be either defined upfront by programmers or learned by trial-and-error resorting to Reinforcement Learning. LÄS MER
7. Supervised Failure Diagnosis of Clustered Logs from Microservice Tests
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Pinpointing the source of a software failure based on log files can be a time consuming process. Automated log analysis tools are meant to streamline such processes, and can be used for tasks like failure diagnosis. This thesis evaluates three supervised models for failure diagnosis of clustered log data. LÄS MER
8. MOTIVATION och LÄRANDE sonderingar kring TVÅLÄRARSKAPET
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Detta examensarbete grundades på en kvalitativ och empirisk studie. Målsättningen har varit att utröna vilka teorier och faktorer som kunde bidra till elevers motivation och lärande, och hur lärare verksamma i undervisningen av naturvetenskapliga ämnen ser på möjligheterna att kunna påverka denna. LÄS MER
9. Chatbot i högre utbildning : : En tvärsnittsstudie för att undersöka studenters inställningtill att använda chatbottar i utbildningssyfte
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Chatbot is a digital tool that, via AI technology, makescommunication between humans and technology possible.Chatbots are commonly used as, for example, digitalcustomer service assistance, but have recently also madeinroads into the education sector. LÄS MER
10. Lärares syn på hur en god läsundervisning etableras. : En kvalitativ studie om lärares kunskap & metoder för att lära barn i förskoleklass och årskurs 1 att läsa.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Att lära sig läsa är en väsentlig del i dagens skola och samhälle. Därför läggs mycket fokus på just läsundervisning i de tidiga åren. Lärares kunskap och didaktik har stor betydelse för att främja elevernas läsinlärning. LÄS MER