Sökning: "interkultur sverige"

Visar resultat 11 - 15 av 51 uppsatser innehållade orden interkultur sverige.

  1. 11. Genus i barnlitteratur : En studie om pedagoger uppmärksammar värderingar i populär barnlitteratur ur ett genusperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Louise Johnson; [2019]
    Nyckelord :Gender; childrens litterature; gender stereotypes.; Genus; barnlitteratur; könsstereotyper.;

    Sammanfattning : In this thesis, gender in children's literature is the focus. The purpose is to analyze the gender balance and how the characters affecting the storyline are portrayed. Are the characters portrayed with gender stereotyped characteristics? This study also aims to investigate what educators think of the study's selected books. LÄS MER

  2. 12. Codeswitching in the Swedish EFL classroom : A comparative study of teachers’ views and practices regarding first language use and related guidelines

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Rickard Nilsson; [2019]
    Nyckelord :codeswitching; EFL classroom; teachers’ beliefs; teachers’ practices; national guidelines; kodbyte; engelskundervisning; lärares tro; lärares bruk; nationella styrdokument;

    Sammanfattning : In this qualitative case study, the beliefs and practices regarding codeswitching in the EFL classroom are compared between selected teachers of English in upper-secondary and compulsory school (school years 7-9) from Sweden. Through semi-structured interview questions, the data were collected from six teachers from each of the respective levels of education. LÄS MER

  3. 13. Literature Education and English as a World Language : Various countries’ representation in literary texts in coursebooks in English education for upper secondary school in Sweden.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Hollie Muir; [2019]
    Nyckelord :English education; upper secondary school; literature education; English as a world language; engelskundervisning; gymnasieskola; litteraturundervisning; engelska som världsspråk;

    Sammanfattning : This essay aims to investigate which countries and geographical regions are most prevalent in literary texts in coursebooks published before and after the curriculum change in 2011, as well as determining if there is a greater diversity of countries and regions represented in the coursebooks published after 2011. A content analysis was used as well as studies by various researchers to investigate the literary texts in the coursebooks. LÄS MER

  4. 14. Does playing video games have an effect on English vocabulary acquisition? : The correlation between English vocabulary acquisition and the playing of video games in ninth grade learners of English in Sweden

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Pontus Engqvist; [2019]
    Nyckelord :Extramural English; out-of-school learning; second language acquisition; vocabulary acquisition; vocabulary tests; Swedish 9th grade students; videogames.; Extramural engelska; att lära sig utanför skolan; andraspråks inlärning; vokabulärs inlärning; vokabulär prov; Svenska nionde-klassare; dataspel.;

    Sammanfattning : There have been many different studies done around the subject of Extramural English, where researchers Sundqvist and Sylvén (2012) have drawn the conclusion that there is a correlation between video games and learners of English improving upon their English vocabulary. This study focuses time spent on whether or not playing video games for an extended amount of time will help with a student’s English vocabulary. LÄS MER

  5. 15. "Det finns så mycket att säga, men vem ska man säga det till?" : Framgångsfaktorer för sent anlända ungdomar under och efter gymnasiets introduktionsutbildning

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Katarina Harnesk; Sofia Johansson Ehn; [2019]
    Nyckelord :svenska som andraspråk; introduktionsutbildning; framgångsfaktorer; nyanlända ungdomar; skolerfarenheter;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att bidra med kunskap om sent anlända gymnasieungdomars erfarenhet av sin introducerande utbildning i Sverige och undersöka vilka faktorer de själva lyfter fram som avgörande för deras framgångar. Vi har med hjälp av narrativt inriktade intervjuer undersökt 10 ungdomars erfarenheter av mötet med det svenska skolsystemet, hur de mottogs på introduktionsutbildningen och hur de på kort tid lyckades genomföra studierna och ta sig vidare in på ett nationellt gymnasieprogram. LÄS MER