Sökning: "intern och extern dialog"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden intern och extern dialog.

  1. 6. Kommuner och sociala medier : en studie om kommuners användning av Facebook

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och informatik

    Författare :Christine Johansson; Sanja Bumbar; [2012]
    Nyckelord :Social media; Facebook; Municipalities; Communication; Dialog; Citizen; SKL; Sociala medier; Facebook; Kommun; Kommunikation; Dialog; Medborgare; SKL;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om kommuners användning av sociala medier i allmänhet och Facebook i synnerhet. Fenomenet sociala medier har vuxit sig allt starkare under de senaste åren och nu för tiden används de inte bara av privatpersoner, utan också av företag, organisationer och nu även myndigheter, som börjat se nyttan med dem. LÄS MER

  2. 7. Revisionsutskott - merarbete eller mervärde?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eric Lindholm; Heba Khalil; Maria Aldenbrink; Rebecca Hallberg; [2008]
    Nyckelord :Revisionsutskott; Svensk kod för bolagsstyrning; Corporate Governance; Externrevision; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva arbetet i ett antal revisionsutskott samt att diskutera hur detta arbete har påverkat extern revision och intern kontroll. Metod: En kombination av kvantitativ och kvalitativ metod har använts. Datainsamling har genomförts i form av intervjuer och dokumentstudier. LÄS MER

  3. 8. Förstå kundens bruksvärde

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för ekonomi, statistik och informatik

    Författare :Jenny Ekdahl; Jon Sjögren; Malin Stenkilsson; [2007]
    Nyckelord :Bruksvärde; nytta; B2B; Värdekedja; kommunikation; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Abstract “Understand the customers value in use – A multiple case study of three industrial companies” or ”Förstå kundens bruksvärde – En multipel fallstudie av tre industriella företag” brings out the problem that it is easy to assume, what the value is for the customer. The questions asked for this thesis are: • How does the companies in focus, gather information about what effects the customers value in use? • How do the companies use this information in their business? The purpose is to examine how some industrial companies gather information about the customer’s value in use, on the bases from the five activities from Porter and how they can use this information. LÄS MER