Sökning: "intervjuform"

Visar resultat 21 - 25 av 217 uppsatser innehållade ordet intervjuform.

  1. 21. “Jag skulle aldrig uppdatera en bild där jag känner mig ful, är så rädd för vad andra ska tycka om mig” : En kvalitativ intervjustudie om åtta kvinnors självpresentationer på Instagram

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Zerina Simonsson; Alicia Sun; [2022]
    Nyckelord :unga kvinnor; självuppfattning; självpresentation; Instagram; förväntningar;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att genom åtta kvalitativa intervjuer undersöka kvinnors upplevelser av deras självpresentationer på Instagram. Den intervjuform som tillämpats i denna studie är semistrukturerade intervjuer. Urvalet i uppsatsen bestod av åtta kvinnor i åldern 18-25 år som är bosatta i olika delar av Stockholmsområdet. LÄS MER

  2. 22. AI, ett verktyg i rekryteringsprocessen : En kvalitativ studie om hur AI-verktyg påverkar rekryteringsprocessen med fokus på omedvetna fördomar

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Maryam Adel; [2022]
    Nyckelord :AI; rekrytering; artificiell intelligens; omedvetna fördomar; habitus; fält; dubbelprocess teori;

    Sammanfattning : Idag väljer många företag att vara alltmer digitaliserade, genom att exempelvis implementera mjukvarulösningar i form av Artificiell Intelligens (benämnt AI härefter). Rekryteringsbranschen är en av de branscher vars användning av AI ökar. LÄS MER

  3. 23. Konfigurator-verktygets påverkan på försäljningsprocessen : En kvalitativ studie som fokuserar på försäljningsprocessen samt kundrelationerna

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :William Sandenäs; Jonathan Hägglund; [2022]
    Nyckelord :Konfigurator-verktyg; Digitalisering; Försäljningsprocess; Effektivitet;

    Sammanfattning : Under de senaste två decennierna har digitaliseringens närvaro blivit allt mer påtaglig och idag är den en viktig del i försäljningsprocessen. Ett vanligt digitalt verktyg som ofta används i samband med försäljning är konfiguratorer. LÄS MER

  4. 24. Incitament i mansdominerade organisationer : En kvalitativ studie om incitament i mansdominerade organisationer grundas i maskulina normer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Tyra Tonnert Rahm; Astrid Wenhov; [2022]
    Nyckelord :Incentives; Masculinity; Norms; Gender; Femininity; Incitament; Maskulinitet; Normer; Genus; Femininitet;

    Sammanfattning : För dagens moderna organisationer är incitament ett centralt verktyg inom företagsstyrning. Med rätt incitament skapar det förutsättningar för organisationer att attrahera, motivera och behålla sin personal. Idag finns det dock mycket begränsad forskning som adresserar hur incitament är uppbyggda. LÄS MER

  5. 25. Verksamhetsstyrning för en hållbar utveckling : -En kvalitativ intervjustudie om hur stora svenska företag integrerar hållbarhet i sin verksamhetsstyrning.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Kajsa Olofsson; Viola Colldin; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; sustainability goals; goal process; performance measures; integration of sustainability; sustainable business management; internal management; sustainability dimensions and triple bottom line.; Hållbarhet; hållbarhetsmål; målprocess; prestationsmått; integrering av hållbarhet; hållbar verksamhetsstyrning; intern styrning; hållbarhetsdimensioner och triple bottom line.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Globala utmaningar och förändrade förutsättningar har bidragit till att hållbarhetsbegreppet har fått en större betydelse och genomslag i samhällsdebatten, vilket har medfört att fler verksamheter inkluderar hållbarhet i arbete. En följd av förändringarna som orsakats av uttömning av naturresurser, klimatförändringar och en ojämlikhet i världen, är att företag tvingats till att utforma och betrakta nya styrmetoder för att fortsätta vara konkurrenskraftiga. LÄS MER