Sökning: "intressentmodellen bank"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden intressentmodellen bank.
1. Den agila trenden : En organisationsstudie om hur och varför agila metoder implementeras och vilken påverkan det får på de anställda
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/SociologiSammanfattning : This study aims through a qualitative approach to study how agile methods are practised in a Swedish bank. The aim of the study is to understand the motives behind the choice to implement the agile methods, how the change process has been practised and finally what effects it gives to the employees in the company. LÄS MER
2. Kassaflödesanalys sett ur kreditgivarens ögon
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka kassaflödesanalysens omtvistade användbarhet. Utifrån kreditgivarnas perspektiv beskriva och analysera områdena där kassaflödesanalysen anses vara användbar vid kreditgivning till företag. Metod: En kvalitativ metod bestående av ett frågeformulär med 13 öppna frågor. LÄS MER
3. Revisionspliktens avskaffande : En kvalitativ studie av fyra intressenters remissvar
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Extern redovisningsinformation är reglerad i lag i de flesta länder och skall vara tillförlitlig och verifierbar. Ett av syftena med redovisning är att minska informationsasymmetrin som kan finnas mellan företaget och dess intressenter. 2008 lades delbetänkandet Avskaffande av revisionsplikten för små företag (SOU 2008:32) fram. LÄS MER
4. Basel III : En studie om hur banker och dess kunder påverkas avdet nya regelverket
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I ett försök att förhindra framtida bankkriser och göra banker stabilare mot svängningar i ekonomin upprättade Baselkommittén 1993 ett regelverk som kom att benämnas Basel-1. Bankerna skulle bli stabilare genom att stärka kapitaltäckningsreglerna. Dessa regler lyckades inte uppnå sitt syfte och regelverket ansågs otillräckligt. LÄS MER
5. Förväntningsgapet – I revisionsskandalernas centrum? –
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte:Vårt syfte är att studera hur förväntnings- och prestationsgapet mellan revisorer och intressenter ser ut i Sverige, där investerare står som representanter för intressentgruppen. Vi avser också att undersöka vilka faktorer som påverkar förväntnings- och prestationsgapet samt utreda om de senaste årens stora revisionsskandaler, likt HQ Bank, har haft någon påverkan på gapet i Sverige. LÄS MER