Sökning: "medarbetare och ledning"
Visar resultat 1 - 5 av 345 uppsatser innehållade orden medarbetare och ledning.
1. Hantering av elkrisen. En kvalitativ studie om ledningens krishantering och kriskommunikationen under den rådande elkrisen i svenska elföretag.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företag och organisationer har genom alla tider behövt utstå, hantera och överleva diverse olika kriser. Den senaste tiden har världen återigen befunnit sig i en tid av ovisshet i och med den rådande elkrisen som brutit ut i Europa vilket har fått stora konsekvenser för den svenska elmarknaden. LÄS MER
2. Organisation och ledning för innovation och stabil produktion : En fallstudie på en svensk organisation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Syftet med studien är att visa hur olika arbetssätt som är till synes oförenliga, det kreativa och problemlösande samt det stabila och produktionsmässiga, kan förenas inom samma verksamhet, med hög kvalitet och intern nöjdhet för de båda arbetssätten. Dagens organisationer är mer komplexa och med medarbetare som har högre kompetens, detta ställer krav på hur organisationer behöver struktureras och styras. LÄS MER
3. Förhoppningar och fallgropar med ett tillitsbaserat arbetssätt : En fallstudie inom en svensk kommun
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Den offentliga sektorn har länge kännetecknats av styrning och kontroll, där de använt den affärsliknande styrmodellen New Public Management med syftet att öka effektiviteten. Modellen var kritiserad, som en variant tillsatte därför regeringen 2016 en Tillitsdelegation med syftet att implementera en mer tillitsbaserad styrning och ledning. LÄS MER
4. Säkerhetsarbete inom små företag : En Fallstudie på Duro Svenska Tapetmästare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Säkerhet inom alla verksamhetens processer är en viktig del i organisationer för att de ska fungera långsiktigt. Människans välmående och hälsa är grundläggande för att ett företag ska kunna bedriva en fungerande verksamhet. LÄS MER
5. Att skapa motivation inför organisationsförändringar : Ledar- och medarbetarperspektiv på förändring inom tvåföretag
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Motivation är ett komplext fenomen där det är olika faktorer som spelar roll från individ till individ. Förändringar är en stor del i människor vardag och storleken på den organisatoriska förändringen påverkar hur lätt eller svårt det är att motivera till dem. LÄS MER