Sökning: "invandrare i sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden invandrare i sociala medier.

  1. 1. Könsrepresentation i läromedel för sfi : En analys av  läromedel som används i sfi-undervisningen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Viktor Persson; [2023]
    Nyckelord :Representation; kön; läromedelsdialog; svenska för invandrare.;

    Sammanfattning : Läromedel utgör ofta en central del av undervisningen inom svenska för invandrare. Marknaden för dessa läromedel är bred med många aktörer, men saknar granskande organ. Valet av läromedel faller därför på läraren. LÄS MER

  2. 2. Kommunikation i förändring i en digital era : En kvalitativ fallstudie om privata och offentliga organisationers hantering av ålder i kommunikationen av sitt arbetsgivarvarumärke.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Erika Ståhl; Wilma Nolskog; [2023]
    Nyckelord :Employer brand; digital natives; digital immigrants; public sector; private sector; Arbetsgivarvarumärke; digitalt infödda; digitala invandrare; offentlig sektor; privat sektor;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringen och att nya generationer intar arbetsmarknaden står organisationer, privata såväl som offentliga, inför nya utmaningar. De yngre generationerna har till skillnad från sina föregångare andra krav och värderingar som formar deras syn på vad en attraktiv arbetsplats är. LÄS MER

  3. 3. Beyond Breaking News : Designing Mobile-News Experience for Gen Z and Millennials

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Navya Sanjna Joshi; [2023]
    Nyckelord :News Engagement; User Experience Design; Digital Behaviours; Nyhetsengagemang; Design av användarupplevelser; Digitala beteenden;

    Sammanfattning : In an era dominated by digital media, this research investigates the shifting landscape of news consumption among Gen Z, the first "digital natives," and Millennials, often referred to as "digital immigrants." The study explored their unique relationships with the digital world and their distinct motivations for engaging with news, focusing on mobile platforms. LÄS MER

  4. 4. Digital politik : En undersökning av politiska facebookgrupper med hjälp av Social Representation Theory (SRT) & kvantitativ innehållsanalys

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Dennis Vedmar; [2020]
    Nyckelord :digital politik; social representation theory; facebook; facebookgrupper; sociala medier; ekokammare;

    Sammanfattning : I följande arbete kombineras Social Representation Theory (SRT) med kvantitativ innehållsanalys när politiska facebookgrupper undersöks. Fyra grupper och tolv inlägg och 164 kommentarer undersöks. Den kvantitativa innehållsanalysen visar att samtalsklimatet på politiska facebookgrupper är hårt och ganska elakt. LÄS MER

  5. 5. Mellanförskapets motsägelser : En kvalitativ studie av hur andra generationens invandrare förhåller sig till humorsketcher på sociala medier

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Bisan Abou-Chakra; [2020]
    Nyckelord :in-betweenness; social media; identity; humor; mellanförskap; sociala medier; identitet; humor;

    Sammanfattning : Denna studie är utformad med syfte att med hjälp av teorier som orientalism, identitet och föreställd gemenskap undersöka hur andra generationens invandrare med ursprung från mellanöstern använder sig av humorsketcher publicerade på sociala medier i relation till deras identitet. Frågeställningen grundar i hur intervjupersonerna förhåller sig till humorsketcher som driver med situationen att tillhöra två/flera olika kulturer samt hur intervjupersonerna upplever sin identitet relaterat till innehållet. LÄS MER