Sökning: "jansson 2005 lärare"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden jansson 2005 lärare.

  1. 1. ”Detta är inget nytt, nu har jag bara fått ord för det” -aktionsforskning kring lässtrategier i åk7

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Lina Appelberg; Lena Jansson; [2015-11-28]
    Nyckelord :Aktionsforskning; reciprok undervisning; lässtrategier; läsförståelse; inkludering; utvecklingsstörning; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att följa ett arbetslags arbete och genom handledning utveckla reciprok undervisning i inkluderande arbetsformer för att utveckla alla elevers läsförståelse, i synnerhet elever med utvecklingsstörning. Frågeställningar: 1. LÄS MER

  2. 2. Lärares attityder till barn som bryter mot könsstereotypa normer

    M1-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Anna Jansson; [2014]
    Nyckelord :Flickpojkar; genus; genusnormer; könsstereotyper; pojkflickor.;

    Sammanfattning : ABSTRAKT Jansson, A. (2013) Examensarbete, 15 h.p. 2013 Högskolan i Gävle; Akademin för utbildning och ekonomi. LÄS MER

  3. 3. Lärarperspektiv på vårdnadshavares engagemang i sina barns skolgång

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologi

    Författare :Emma Linell; Therese Hedman; [2008]
    Nyckelord :Föräldrar; Föräldrarkontakt; Samarbete; Samverka; Skola; Hem och skola; Vårdnadshavare; Lärarperspektiv; Engagemang;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om vårdnadshavares engagemang i sina barns skolgång utifrån ett lärarperspektiv. Om lärare ska kunna lyckas i sin lärarroll krävs det ett bra föräldrasamarbete (Andersson, 2004; Flising, Fredriksson & Lund, 1996; Ivarson - Jansson, 2001). Läraren är den som har skyldighet att ha kontakt med vårdnadshavare. LÄS MER

  4. 4. Det är lättare att få G på fordon : betyg, kunskapsformer och lärares bedömning

    Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildning

    Författare :Annika Jansson; Patric Carlsson; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : En intervjustudie har genomförts med gymnasielärare som undervisar i Matematik A och Svenska A. Syftet är att undersöka vilka kunskapsformer de fokuserar vid bedömningen av elevers kunnande. Faktakunskaper betonas inte av lärarna i någon högre grad. LÄS MER