Sökning: "jenny davidsson"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden jenny davidsson.
1. Åtgärder för att minska risken för uppkomst av rörelseartefakter vid MR-undersökningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Inledning: Rörelseartefakter är patientrelaterade artefakter som uppstår på grund av patientens medvetna eller omedvetna rörelser vid magnetresonansundersökningar och anses vara den vanligaste typen av artefakter som försvårar diagnostiken och påverkar därmed patientsäkerheten negativt. Syfte: Syftet med studien var att kartlägga olika åtgärder för att minimera risken för uppkomst av rörelseartefakter i magnetresonans-bilder. LÄS MER
2. Sjuksköterskorserfarenheter av att arbeta med barn med rädsla för nålrelaterade procedurer : En kvalitativ intervjustudie
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Sjuksköterskor inom pediatrisk verksamhet möter ofta barn i sitt arbete som upplever smärta och rädsla vid nålrelaterade procedurer (NRP). Inom pediatrisk verksamhet är det därför viktigt att arbeta efter Barnkonventionen som ser till barnets bästa. LÄS MER
3. Rätt använd kompetsens i omvårnadsarbetet- En empirisk studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för omvårdnadSammanfattning : .... LÄS MER
4. Vad är nödvändig kunskap? : En studie om kunskapssyn utifrån lärare och lärarutbildares perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vad samhället och skolan anser vara nödvändig kunskap. Metoden vi använder för att göra det är att göra en kvalitativ studie. LÄS MER
5. Motiverade anställda = Nöjda kunder : En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning – ”Motiverade anställda = Nöjda kunder – En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag” Datum 6 juni 2013 Nivå Kandidatuppsats i Företagsekonomi/Marknadsföring, 15 högskolepoäng Institution Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik (EST), Mälardalens Högskola Författare Linda DAVIDSSON, 1989-02-10 och Jenny THYRWIND, 1986-08-22 Titel ”Motiverade anställda = Nöjda kunder – En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag” Handledare Finn Wiedersheim-Paul Nyckelord Intern marknadsföring, Motivation, Kommunikation, Retention och Kundlojalitet Frågeställning Hur kan ett litet tjänsteföretag utforma intern marknadsföring för att öka kundretentionen? Syfte Syftet med denna studie är att undersöka hur vi kan utforma en handlingsplan för intern marknadsföring inom ett litet tjänsteföretag för att påverka kundrelationen samt retentionen. Metod Undersökningen är baserad på ett antal kvalitativa intervjuer med medarbetare och ledning. LÄS MER