Sökning: "johanna heller"

Visar resultat 21 - 25 av 93 uppsatser innehållade orden johanna heller.

  1. 21. En täckmantel - Om fingerad arbetsbrist och anställningsskyddet vid uppsägningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Johanna Persson; Kristina Korpics; [2020]
    Nyckelord :Saklig grund; fingerad arbetsbrist; arbetsbrist; personliga skäl; uppsägning.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar arbetsgivare som säger upp arbetstagare på grund av arbetsbrist, men det verkliga skälet till uppsägningen grundar sig i personliga skäl som hänförs till den enskilda individen. Detta ämne benämns som fingerad arbetsbrist. LÄS MER

  2. 22. Förskollärares upplevelse av sin arbetsmiljö : - en kvalitativ studie om förskollärares upplevelse av sin arbetsmiljö i offentlig kontra privat sektor.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Lilly Engfeldt; Johanna von Delwig; [2020]
    Nyckelord :Förskollärare; psykosocial arbetsmiljö; fysisk arbetsmiljö; motivation;

    Sammanfattning : Vi upplever att det finns en allmän bild av att förskollärares arbetsmiljö förknippas med stress, hög arbetsbelastning och höga ljudnivåer. Det har väckt vårt intresse att undersöka hur förskollärare upplever sin arbetsmiljö och om denna allmänna bild av förskolläraryrket överensstämmer med verkligheten. LÄS MER

  3. 23. Influencers påverkan på köpintentioner : En jämförande studie mellan låg- respektive högengagemangsprodukter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Josefine Holmström; Johanna Ågran; [2019]
    Nyckelord :köpintention; sociala medier; influencers; lågengagemangsprodukt; högengagemangsprodukt; theory of planned behavior; elaboration likelihood model;

    Sammanfattning : Studier utförda i icke digitaliserade kontexter visar att konsumenter överväger marknadsföring av högengagemangsprodukter kognitivt, och att köpintention av dessa produkter påverkas av argumentens kvalitet. Vidare visas att konsumenter vid lågengagemangsprodukter överväger marknadsföring emotionellt, och att köpintention av produkter som förknippas med lågt engagemang därför påverkas av källans trovärdighet. LÄS MER

  4. 24. Tämnaren - bevaras eller icke vara : En fallstudie om hur vår syn på naturen påverkar dess existens

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Johanna Melin; [2019]
    Nyckelord :Tämnaren; sjö; natursyn; miljöetik; aktörer;

    Sammanfattning : Till följd av både naturliga processer och antropogen påverkan växer Upplands största sjö, Tämnaren, igen, till lokalbefolkningens förfäran. Denna fallstudie kartlägger med hjälp av intervjuer och den miljöetiska kartmetoden de inblandade aktörerna och deras förhållningssätt i arbetet för sjöns bevarande. LÄS MER

  5. 25. Mind the Gap : en fallstudie om framgångsfaktorer och delaktighet vid övergångar mellan skolmiljöer.

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Johanna Wikdahl; Katarina Witting; [2019]
    Nyckelord :Delaktighet; lärande; lärmiljöer; progression; samverkan; övergångar;

    Sammanfattning : Preschool, preschool class and comprehensive school are separate forms of schooling in Sweden. As a consequence, Swedish children experience two transitions between three school forms in little more than a year’s time. The aim of this qualitative study is to provide a better understanding of successful transitions. LÄS MER