Sökning: "känsliga produkter"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden känsliga produkter.
1. Molnmigration efter Schrems II: Utmaningar och möjligheter
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : År 2020 meddelade Europeiska domsstolen den så kallade Schrems II-domen som komplicerar hur europeiska verksamheter får använda amerikanska molntjänstleverantörer på grund av oförenliga lagar och regleringar mellan USA och EU vid hantering av känsliga uppgifter. Eftersom amerikanska molntjänstleverantörer dominerar den europeiska marknaden lever många verksamheter i en osäkerhet om de kan fortsätta använda deras verksamhetskritiska molntjänster. LÄS MER
2. Wide-Angle Radome Design for Low-Cost Additive Manufacturing
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknikSammanfattning : The radome, a portmanteau of the words radar and dome, is a protective dielectric cover to protect a radar from its surrounding environment. The surrounding environment can be rain, wind, sand, dust and whatever else that might harm the radar. LÄS MER
3. Early-stage detection of bark beetle infested spruce forest stands using Sentinel-2 data and vegetation indices
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskapSammanfattning : The European spruce bark beetle is an insect that is often referred to as a pest. Responsible for the destruction of over 150 million m3 of Norwegian spruce forest in Europe over the last 50 years makes this insect one of the major disturbances to the forest industry. LÄS MER
4. Barn och reklam på sociala medier - Är skyddet för marknadsföring via sociala medier gentemot barn tillräckligt utifrån gällande svensk lagstiftning?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Every day, internet users are exposed to advertising, and social media advertising feeds are tailored to appeal to the interests of the individual user. Advertising on the internet is more difficult to identify, avoid, and critique compared to advertising in traditional media, this is because much of the advertising on the internet is embedded in non-commercial content such videos on internet platforms. LÄS MER
5. Injicerat budskap? : Marknadsföringens effekt på medikalisering av känsliga produkter ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : In response to a desired degree of participation within vaccination against the Covid-19 pandemic, the Swedish government chose to implement mandatory marketing measures. This has been exemplified by vaccine mandates which caused to provoke varying reactions from affected consumers. LÄS MER