Sökning: "köpbeteende CSR"

Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden köpbeteende CSR.

  1. 11. Kommunikation för hållbar utveckling : En studie i hur svenska klädkedjorkommunicerar CSR och vad som påverkar kommunikationens effektivitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Therése Jörgensen; Nathalie Martinsson; [2013]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Corporate Social Responsibility; CSR; CSR-kommunikation; Konsumentbeteende; Textilindustrin; Intressentteori; Hållbar utveckling; Socialt ansvar;

    Sammanfattning : Textilindustrin som den ser ut idag är ohållbar, den leder till negativ miljöpåverkan och storasociala problem runt om i världen. Det här till följd av ett ohållbart agerande genom helavärdekedjan, från råvara till kund. LÄS MER

  2. 12. Vilka intresseprioriteringar gör konsumenten i samband med köp av kläder?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JASON CHEE; [2013]
    Nyckelord :Aktör; Brus; CSR; Flaggskeppsbutik; Ryktesspridning; Attityder och beteenden; Marknad; Marknadsekonomi; Varumärke; Varumärkesimage;

    Sammanfattning : Inom modebranschen växer konkurrensen sig allt större bland företag och det blir allt svårare att slå sig in, eller överleva på marknaden. Dagens konsumenter har även tillgång till mer information kring produkter vilket gör att kundbeteendet förändrats. LÄS MER

  3. 13. Marknaden för värderingar : Konsumentperspektivet på ett värdestyrt företags CSR engagemang

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Emilia Lepistö; Andrea Kohler; [2012]
    Nyckelord :CSR; värdestyrda produkter; värdestyrd verksamhet; värderingar; förtroende; kommunikation; kvalitet; köpbeslut; konsumenter;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att analysera om konsumenter i sina köpbeslut beaktar produkter framställda av företag som genomsyras av ett aktivt CSR arbete. Metod: För att besvara syftet har en kvantitativ metodansats använts genom en enkätstudie. LÄS MER

  4. 14. "Runda Upp" en Corporate-Social-Responsibility-metod med en Positiv eller Negativ påverkan? : En kvantitativ studie om ”Runda Upp” ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Simon Höllerbauer; Louise Norlin; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : ”Runda Upp” En Corporate-Social-Responsibility-metod med en Positivt eller Negativt påverkan? En kvantitativ studie om ”Runda Upp” ur ett konsumentperspektiv Syftet med uppsatsen är att undersöka konsumenters intryck av företag som i samarbete med icke-statliga organisationer tillämpar CSR och mer specifikt metoden “Runda Upp”. Huruvida intrycken blir mer positiva eller negativa eller om intrycken förblir lika då textilföretag använder sig av ”Runda Upp”-metoden som CSR-aktivitet. LÄS MER

  5. 15. Finns den medvetna konsumenten? : en studie om konsumenters köpbeteende gentemot märkta produkter

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Linda Davidsson; Tatjana Navolockaja; [2011]
    Nyckelord :CSR; KRAV; consumer behavior; social responsibility; consumers; CSR; KRAV; köpbeteende; hållbar utveckling; konsumenter;

    Sammanfattning : Syfte: På senaste tiden har betydelsen av företags ansvar för sociala frågor och miljöfrågor, med andra ord arbete med CSR-frågor, ökat drastiskt. Konsumenter är en av intressentgrupperna som sätter press på företag att tillverka produkter på ett ansvarsfullt sätt. LÄS MER