Sökning: "karl 12"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden karl 12.

  1. 1. Den sjätte utespelaren - kognition : En kvantitativ studie om exekutiva funktionerna hos ishockeyspelare

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Karl Sjöblom; [2023]
    Nyckelord :executive functions; ice hockey; sports; cognitive tests; exekutiva funktioner; ishockey; idrott; kognitiva tester;

    Sammanfattning : Historiskt sett har forskning fokuserat på de fysiska förmågorna inom idrott. På senare tid har forskare dock börjat att intressera sig mer för de kognitiva aspekterna inom idrott, framför allt inom lagsport. LÄS MER

  2. 2. Hjälper eller stjälper mobiltelefoner och datorer vid lärande av kemi? En klassrumsstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :THOMAS HEDIN; [2023]
    Nyckelord :Chemistry; learning; computer; mobilephone; note-taking; handwritten; keyboard; mobile use; high school level; Kemi; lärande; dator; mobiltelefon; anteckna; handskriven; tangentbord; mobilanvändning; gymnasienivå;

    Sammanfattning : Datorer och mobiltelefonerna är idag allestädes närvarande i skolan och elever, lärare eller skolledning funderar sällan på hur detta påverkar lärandet. Den större delen av den tidigare forskningen visar att med ökad mobiltelefonanvändning kommer försämrade skolresultat. LÄS MER

  3. 3. Att ta brottsplatser till nya dimensioner : En jämförande studie mellan 2D-visning och VR-visning av 3D-skannade brottsplatser

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Karl Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality; VR; Crime scene; 3D Scanning; Photogrammetry; Virtual Reality; VR; Brottsplats; 3D-skanning; fotogrammetri;

    Sammanfattning : Denna studie har utförts i syfte att undersöka om Virtual Reality är användbart för att visa upp brottsplatser, exempelvis för personer som är inblandade i rättsprocesser. För att ta reda på det ställdes två frågor som besvarades med hjälp av data inhämtade från experiment. LÄS MER

  4. 4. Rendering Photorealistic Images of Sticky Notes in Synthesized Indoor Environments : Creating a synthetic dataset in procedurally genererated environments

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Karl Eknefelt; [2022]
    Nyckelord :Computer vision; Computer graphics; Synthetic; Procedural; Dataset;

    Sammanfattning : This thesis is about creating a synthetic data generation pipeline to replace the manual process of adding bounding box-labeled images of sticky notes to an evaluation dataset of a traditional CV algorithm. With this approach, 462 labeled 12 megapixel-images in 55 different, procedurally varied scenes were generated in 8 hours using a MacBook M1 Max laptop. LÄS MER

  5. 5. From Boomers To Zoomers: Examining Generational Sensemaking Of New Media At Work Introduced During COVID-19

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Mabel Lee; [2021-12-08]
    Nyckelord :COVID-19; Generations; Multigenerational workforce; New media at work; Sensemaking;

    Sammanfattning : COVID-19 has triggered rapid digitalization in organizations worldwide. New media at work tools were introduced as companies quickly shifted to remote work. Baby Boomer, Generation-X, Millennial and Generation-Z employees had to use new media at work at short notice. LÄS MER