Sökning: "karl lagerfeld"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden karl lagerfeld.

  1. 1. Varumärkessamarbeten, ett stöd eller del i en långsam död? : En kvantitativ studie av mer och mindre modemedvetna konsumenters upplevelser av H&M:s partnervarumärke samt framgångsfaktorer för lyckade samarbeten.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Lind; Karin Lönnberg; Emma Peres; [2020]
    Nyckelord :Co-branding; fast-fashion; luxury brands; H M; Co-branding; fast-fashion; lyxvarumärke; H M;

    Sammanfattning : Varumärket har sedan många år tillbaka utgjort en viktig strategisk resurs för många företag. I dagens samhälle råder en tuff modemarknad med många aktörer som slåss om kundens intresse. Det är därför viktigt att företagen sticker ut ur mängden och differentierar sig. LÄS MER

  2. 2. Myternas Chanel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskap

    Författare :Karolina Sic; [2019]
    Nyckelord :Myth; Little black dress; Perfume No5; Chanel costume; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this bachelor thesis is to analyze advertising pictures from the high end brand Chanel in order to find myths surrounding their products. The images are chosen from when Karl Lagerfeld and Coco Chanel were creative directors, in order to find how the myths about Coco Chanel have been communicated over time and have helped the fashion house Chanel become successful within the industry. LÄS MER

  3. 3. En analys av effekterna som uppstår när lågprisvarumärken samarbetar med lyxvarumärken inom modebranschen : Är co-branding lösningen för framtidens modebransch?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Theodor Bolin; Carl Sellman; [2018]
    Nyckelord :Brand equity; co-branding; low-budget brand; luxurious brand; fashion; pop culture.; Brand equity; co-branding; lågprisvarumärke; lyxvarumärke; mode; populärkultur.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sedan 2004 då H&M samarbetade med Karl Lagerfeld har samarbeten inom modebranschen blivit ett välkänt fenomen som idag är en marknadsföringsstrategi för varumärken i olika segment. Samarbeten genererar ofta positiva aspekter för de inblandade parterna men det finns även risk för nackdelar om samarbetet inte utförs på rätt sätt. LÄS MER

  4. 4. Kejsarens nya kläder : En fallstudie på H&M:s Lagerfeldkollektion

    L2-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Daniel Melinder; Amir Tehrani; Mia Jervelius; Johan Enblom; [2005]
    Nyckelord :Co-branding; Joint Venture; Positionering; Varumärkesstrategi; Modebranschen;

    Sammanfattning : As companies exert themselves to find new ways of achieving market dominance and stronger brands, the phenomenon co-branding has become increasingly popular. By cooperation between two different firms the combined effects can result in synergies not only on the balance sheet, but even through softer values such as Brand recognition, equity and larger market share. LÄS MER

  5. 5. Karl Lagerfeld for H&M : En studie av Hennes & Mauritz varumärkesstrategi

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Serrander; Ted Wärnåker; [2004]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : A1226 Varumärket har under de senaste åren kommit att utgöra en av företagens viktigaste strategiska resurser. För att differentiera sig gentemot en allt hårdare konkurrens krävs en ständig förnyelse av marknadsföringen. LÄS MER