Sökning: "kedjeföretag"
Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade ordet kedjeföretag.
6. Exponering i butiken - Hur kan butiker i klädesbranschen använda ytor, designfaktorer och exponeringstekniker för att uppmärksamma kunderna på deras sortiment?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : För att stå ut på marknaden och från sina konkurrenter är det viktigt att veta hur det går att arbeta med att presentera och uppmärksamma kunden på sitt sortiment. Vid exponering av sina varor är det bra att tänka på hur butiken på ett effektivt sätt kan arbeta med sortimentet och ytorna i butiken, designfaktorer samt olika exponeringstekniker. LÄS MER
7. Ett framgångsrikt ledarskap relaterat till motståndskraft : En kvalitativ studie om serviceföretag med bakgrund i JC
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Den här uppsatsen är baserad på tidigare forskning av företag som har en bakgrund från företaget JC. I tidigare forskning framträder JC som ett framgångsrikt företag. Det som var kännetecknande hos JC var bland annat det kreativa arbetsklimatet som var öppen och utmanande samt det dynamiska ledarskapet inom företaget. LÄS MER
8. Europas Textilindustri- : En fråga om dess framtida möjligheter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Dagens modeindustri har kommit att bli alltmer globaliserad och kraven på företagen ökar då konsumenterna efterfrågar varor till lägre priser. Flertalet företag som tidigare haft sin textila produktion i Europa väljer istället att förflytta den till Asien, där de framförallt erbjuds produktion till ett billigare pris. LÄS MER
9. Små fristående resebyråer : Kan de överleva?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : I samband med globaliseringen och den tekniska utvecklingen ingick alltfler resebyråer i kedjeföretag, vilket satte små fristående resebyråer i en konkurrensutsatt situation. Denna uppsats syfte är att analysera och utvärdera förutsättningar för små fristående resebyråers marknadsföringsstrategier. LÄS MER
10. Ekonomistyrning i dagligvaruhandeln
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur ekonomistyrningen är utformad i dagligvaruhandeln. Uppsatsen bygger på en undersökning av tre företag, ICA, Coop och Axfood. Vi har med hjälp av teori och empiri tagit fram en egen modell som vi använder för att analysera fallföretagens ekonomistyrning. LÄS MER