Sökning: "kemilärare."
Visar resultat 21 - 25 av 40 uppsatser innehållade ordet kemilärare..
21. Kemilaborationer på mellanstadiet : En studie om vilka förutsättningar, mål och syften lärare har medlaborationsundervisning.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för matematik och ämnesdidaktikSammanfattning : Den här studiens syfte är att ta reda på vilka syften och mål kemilärare på mellanstadiet har med laborationer samt vilka förutsättningar mellanstadielärarna anser sig ha att genomföra laborationer i kemiundervisningen. Studien baseras på tidigare forskningkring det beskrivna området här ovan. LÄS MER
22. FÖRÄNDRINGARNA I KURSPLANEN FÖR KEMI : Om förändringarna och vad de kan betyda för lärare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Under våren 2020 ska regeringen ta beslut om en revidering av grundskolans kursplaner. Skolverkets förslag föregås av flera års diskussioner bland lärare, forskare, politiker, journalister och allmänhet. LÄS MER
23. Kemilaborationernas dilemma – lärares visioner och verklighet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Kunskaper inom naturvetenskap har stor betydelse för ekonomi, människors liv och hälsa samt inte minst vår miljö. För att erhålla både breda, allmänbildande kunskaper och mer specialiserade, djupa kunskaper behöver barn och ungdomar läsa naturorienterande ämnen redan i grundskolan. LÄS MER
24. Utveckling av kursmoment för kemiundervisning : En undersökning av gymnasieelevers kunskapsutveckling i samband med lärandeaktiviteter rörande kemisk analys och hållbar utveckling
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : I denna undersökning studerades en grupp gymnasieelevers kunskapsutveckling i samband med ett kursmoment, bestående av fyra olika delmoment, som konstruerades som en del av denna undersökning. Eleverna som deltog i undersökningen går för tillfället i årkurs 1 på Naturvetenskapsprogrammet och den kurs som eleverna läste och som kursmomentet genomfördes i var kemi 1. LÄS MER
25. Vikten av variation av arbetsmetoder i kemiundervisning : En kvalitativ intervjustudie av fem lärare i årskurs 7–9 om elevers motivation, intresse och engagemang att lära kemi
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Både forskning och Skolverkets styrdokument betonar att variation av arbetsmetoder är av vikt för att motivera, intressera och engagera elever att lära kemi. Syftet med studien är att undersöka hur lärare arbetar för att stimulera elevers motivation, engagemang och intresse att lära kemi i årkurs 7–9. LÄS MER