Sökning: "kommunikation internationellt nätverk"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden kommunikation internationellt nätverk.

  1. 1. Högerpopulism i sociala medier : En komparativ innehållsanalys och en social nätverksanalys

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Johan Ericsson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att åskådliggöra hur Alternativ för Sverige (AfS) och Sverigedemokraterna (SD) kommunicerar i sociala medier och att bidra med kunskap kring hur respektive parti positionerar sig i relation till högerpopulistiska aktörer och ”alt-right” i de digitala politiska landskap som växt fram under de senaste åren. I uppsatsen undersöks detta genom en innehållsanalys av partiernas kommunikation på Facebook, samt genom en undersökning av vilka relationer AfS och SD har till andra aktörer i sociala medier med hjälp av en social nätverksanalys. LÄS MER

  2. 2. Regional destinationsutveckling : Visit Roslagen, ett samarbete i tiden?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Jenny Berntsson; [2015]
    Nyckelord :Destination Development; Planning; Municipality; Sustainable development; networking; collaboration; Roslagen; communication.; Destinationsutveckling; Planering; Kommun; Hållbar utveckling; Nätverk; Samarbete; Roslagen; kommunikation;

    Sammanfattning : En stor andel av Sveriges skatteberäknade inkomster genereras av besöksnäringen. Sverige har på grund av denna närings kraftiga ökning skapat en nationell strategi för både staten och näringslivet. LÄS MER

  3. 3. Webbaserad marknadsföring för ett DJ-kollektiv : Ett examensarbete i hur man internationellt marknadsförett DJ-kollektiv med hjälp av sociala och digitala medier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Jessi Calisir; Jiyan Urun Duran; Gabriella Ekman; Narin Özkeskin; [2012]
    Nyckelord :image; social marketing; dj; international marketing; showreel; web marketing; social media; YouTube; image; social marknadsföring; dj; international marknadsföring; showreel; marknadsföring via Internet; social media; YouTube;

    Sammanfattning : Man brukar säga att en bild säger mer än tusen ord. Att marknadsföra ett företag genom att använda bilder och video är en strategi som används i allt större utsträckning då det ses som ett starkt marknadsföringsverktyg. LÄS MER

  4. 4. Feelgood Networking : En uppsats om varför att blogga kan få dig att må bra

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Maria Isabel Lopez; [2010]
    Nyckelord :Blogg; gemenskap; bekräftelse; identitet; välmående;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om kopplingen mellan välmående och socialt nätverk, mera konkret bloggande. Internet och bloggande har gett möjligheten till att människor internationellt kan interagera ”på sekunder” och detta har inneburit en förändring i människors sätt att kommunicera med varandra. LÄS MER

  5. 5. "Oj vad häftigt, det blir ju som på riktigt" : en etnografiskt inspirerad studie av 4 natur/estetelevers perspektiv på en arbetsprocess

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :AnnCharlotte Sjöberg Fahlstedt; [2008]
    Nyckelord :Elevperspektiv; Estetisk gestaltning på Gymnasiet; Arbetsprocess; Grupp; Individ; Processkriterier; Bedömning; Elicitering; Diskursanalys;

    Sammanfattning : Detta är en etnografiskt inspirerad studie med vilken jag vill uppmärksamma och aktualisera en grupp gymnasieelevers perspektiv på en arbetsprocess med en estetisk gestaltning. Den studerade elevgruppen består av fyra flickor, en dramaelev och tre musikelever. LÄS MER