Sökning: "kommunikation med leverantör"

Visar resultat 6 - 10 av 90 uppsatser innehållade orden kommunikation med leverantör.

  1. 6. Effektivisering av nystartad monteringsprocess En studie av batterimontering hos Epiroc Rock Drills AB

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Johan Rhan; Filip Baly; [2022]
    Nyckelord :batteries; assembly; streamlining; lead time; batterier; montering; effektivisering; ledtid;

    Sammanfattning : The mining industry of the future has a strong focus on sustainability, which for example is reflected in the Swedish mining industry association Swemin´s goal of a mining industry free of carbon dioxide in 2035. To make this possible, a broad investment is now being made in the electrification of mining machines, which is believed to have great potential for reducing emissions. LÄS MER

  2. 7. LOOPS LEARNING MANAGEMENT SYSTEM En studie ur ett infrastrukturperspektiv

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Peter Kåreklint; [2021-04-12]
    Nyckelord :Learning Management System; infrastruktur; upplevelse; utveckling; kommunikation;

    Sammanfattning : Utveckling av ett Learning management system är en del av en designprocess som består av en vision, en operativ bild och en specifikation där varje leverantör av ett LMS måste analysera en unik designsituation. Utvecklingen av Loops LMS är en process där olika metoder har använts. LÄS MER

  3. 8. Hållbara leverantörsval med begränsade resurser : En uppsats om snabbväxande mikroföretag inom svensk e-handel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Gustav Malmgren; Jesper Lind; [2021]
    Nyckelord :Leverantörsval; hållbarhet; e-handel; inköp; mikroföretag;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har e-handelns omsättning ökat drastiskt, där coronapandemin kan ses som en bidragande faktor till detta. Utvecklingen har skapat fördelar och möjliggjort för mindre aktörer, så kallade mikroföretag, att ta del av den höga tillväxten. LÄS MER

  4. 9. Värdeskapande mellan leverantör och återförsäljare : En fallstudie på BMW i Sverige

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Wahlman; Max Gisterå; [2021]
    Nyckelord :value co-creation; B2B-relationer; bilbranschen; leverantör; återförsäljare;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som är viktiga för value co-creation vid företagsrelationer mellan leverantörer och återförsäljare inom bilbranschen. Studien utgår från Grönroos (2006) teorier om value creation i företagsrelationer samt tidigare forskning om B2B-relationer. LÄS MER

  5. 10. Cross-Functional Team Success Factors : A Case Study at a High-Growth Scale-Up

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :JONATAN AHLQVIST; EDWARD ALPSTEN; [2020]
    Nyckelord :Cross-functional Teams; Organizational Communication; Organizational Culture; Business Stages; Emergent Networks; Stage Setting Elements; Enablers; Team Behavior; Tvärfunktionella Cross-functional team; Organisatorisk kommunikation; Organisationskultur; Företagsstadier; Emergenta Nätverk; Enablers; Gruppbeteende;

    Sammanfattning : In a growing digital economy, the possibilities for newly established companies are immense, and the market for innovative, disruptive products has grown exponentially. In this environment, single-person start-ups exist alongside billion-dollar organizations with thousands of employees. LÄS MER