Sökning: "kommunikation med leverantör"
Visar resultat 6 - 10 av 90 uppsatser innehållade orden kommunikation med leverantör.
6. Effektivisering av nystartad monteringsprocess En studie av batterimontering hos Epiroc Rock Drills AB
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : The mining industry of the future has a strong focus on sustainability, which for example is reflected in the Swedish mining industry association Swemin´s goal of a mining industry free of carbon dioxide in 2035. To make this possible, a broad investment is now being made in the electrification of mining machines, which is believed to have great potential for reducing emissions. LÄS MER
7. LOOPS LEARNING MANAGEMENT SYSTEM En studie ur ett infrastrukturperspektiv
Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Utveckling av ett Learning management system är en del av en designprocess som består av en vision, en operativ bild och en specifikation där varje leverantör av ett LMS måste analysera en unik designsituation. Utvecklingen av Loops LMS är en process där olika metoder har använts. LÄS MER
8. Hållbara leverantörsval med begränsade resurser : En uppsats om snabbväxande mikroföretag inom svensk e-handel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Under de senaste åren har e-handelns omsättning ökat drastiskt, där coronapandemin kan ses som en bidragande faktor till detta. Utvecklingen har skapat fördelar och möjliggjort för mindre aktörer, så kallade mikroföretag, att ta del av den höga tillväxten. LÄS MER
9. Värdeskapande mellan leverantör och återförsäljare : En fallstudie på BMW i Sverige
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som är viktiga för value co-creation vid företagsrelationer mellan leverantörer och återförsäljare inom bilbranschen. Studien utgår från Grönroos (2006) teorier om value creation i företagsrelationer samt tidigare forskning om B2B-relationer. LÄS MER
10. Cross-Functional Team Success Factors : A Case Study at a High-Growth Scale-Up
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In a growing digital economy, the possibilities for newly established companies are immense, and the market for innovative, disruptive products has grown exponentially. In this environment, single-person start-ups exist alongside billion-dollar organizations with thousands of employees. LÄS MER