Sökning: "konkurrensmedel"

Visar resultat 31 - 35 av 193 uppsatser innehållade ordet konkurrensmedel.

  1. 31. Identitetskris? : En studie av hur konsumenter tolkar företags varumärkesidentiteter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lovisa Borkowska; Jo-Anna Kullberg; [2016]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkesstrategi; konkurrens; apotek;

    Sammanfattning : Sammandrag Sedan 1990-talet har flertalet marknader i Sverige omreglerats, en av dessa är apoteksmarknaden. Då både utbud och pris fortfarande är delvis reglerat är apoteksaktörerna begränsade i sina val av konkurrensmedel vilket gör strategiskt varumärkesarbete till ett viktigt verktyg. LÄS MER

  2. 32. Profil : Varför väljer skolledare att införa profil på en högstadieskola? Fördelar och konsekvenser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Fredrik Löwenhamn; Amela Dzonlic; [2016]
    Nyckelord :skola; profil; elev; sammanhållning; motivation;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet var att undersöka varför skolledare på en högstadieskola har valt att införa profil i verksamheten. Vi vill med denna studie skapa en bild av vad skolledare, lärare och elever tycker om profil, profilskolor, dess innebörd och verkan, på den valda skolan. LÄS MER

  3. 33. En bokhandel i förändring : En studie av utvecklingen inom bokbranschen med fokus på sensoriska stimuli och stödtjänster

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Matilda Hedberg; Ellinor Tagesson; [2016]
    Nyckelord :Servicescape; retail; support services; bookstore; development; multi-sensory; sensory marketing; expansion of activities; Servicelandskap; detaljhandel; stödtjänster; bokhandel; utveckling; multisensorik; sinnesmarknadsföring; breddning av verksamhet;

    Sammanfattning : Frågeställning: Vilken utveckling av Akademibokhandelns fysiska butiker kan förstärka konkurrenskraften? Syfte: Uppsatsens syfte är att utreda och analysera vilka olika konkurrensmedel som kan ha relevans för Akademibokhandelns framtid, liksom möjlig utveckling av stödtjänster och potentiell breddning av verksamheten. Vidare är avsikten att klargöra hur tillämpning av sensoriska stimuli i Akademibokhandelns servicelandskap kan få betydelse för kunderna samt hur design och uppbyggnad av servicelandskapen kan stärka verksamheten. LÄS MER

  4. 34. Environmental certification of commercial real estate

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Niklas Karlsson; Marcus Källbrink; [2016]
    Nyckelord :Environmental Certification; Commercial real; estate; Property owner; Tenant; Miljöcertifiering; Kommersiella fastigheter; Fastighetsägare; Hyresgäst;

    Sammanfattning : Over the last ten years there has been a significant increase in environmental certification of buildings in the world. More and more people are getting aware of the fact that buildings use a lot of energy and affect the wellbeing of the community and our planet. LÄS MER

  5. 35. Kompetensutveckling som konkurrensmedel : En kvalitativ intervjustudie med fokus på förskollärarstudenters och förskollärares uppfattning av kompetensutveckling som konkurrensmedel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Lina Hallberg; Mikaela Vikström; [2016]
    Nyckelord :attract; retain; preschool teacher; competence development; means of competition; attrahera; behålla; förskollärare; kompetensutveckling; konkurrensmedel;

    Sammanfattning : Studiens syfte handlar om huruvida kompetensutveckling kan fungera som konkurrensmedel när en kommun har för avsikt att attrahera och behålla förskollärare. Bakgrunden inleds med vilka kompetenshöjande insatser kommunen arbetat med för att bli en attraktiv arbetsgivare. LÄS MER