Sökning: "kund produkt"

Visar resultat 1 - 5 av 171 uppsatser innehållade orden kund produkt.

  1. 1. Design och Utveckling Av Gränssnitt för SkiSelector

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :David Nilsson; [2024]
    Nyckelord :Användarcentrerad Design; Användbarhet; Datavisualisering; Re-design; Användbarhetsdesign; Kunskapshantering;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur visuell representation av en produkt kan förändras för att förbättra stödet i säljprocessen och ge beslutsstöd för kund utan expertkunskap. Detta involverar tre frågeställningar:  Vilka problem finns det med nuvarande visualisering för okunniga? Hur kan visualisering användas för att öka användarens förståelse av skidan? Hur kan visuell representation av en produkt förändras för att förbättra stödet i säljprocessen och ge beslutsstöd för kund utan expertkunskap? Studien har genomförts med användning av design reviews på användare (skidförsäljare) och företaget Elpex som tillverkar verktyget. LÄS MER

  2. 2. Algaform : en studie om möjligheterna att använda alger som material i produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industridesign

    Författare :Sebastian Hedin; [2023]
    Nyckelord :alger; materialdriven design; materialdriven; design; produkt; produktutveckling; industridesign; formgivning; ericsson; innovation; skörda alger; miljö; hållbarhet; hållbar; grönslick; algaform; 5g; idrott; elitidrott;

    Sammanfattning : I ett tidigare arbete har den snabbväxande fintrådiga algen grönslick undersökts som material i produkter. När algen kokas, pressas och torkas kan det hålla en form. Algafrom som materialet kallas är lätt, hårt och omformningsbart. LÄS MER

  3. 3. The startup journey from idea to first Proof of concept - customer : A multiple case study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Rita Blomstersjö; Axel von Grothusen; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurship; Proof of concept; Customer acquisition; B2B; Startup; Sell first - Build later.; Entreprenörskap; Produkt validering; Kundförvärv; B2B; Startup; Sälj först - bygg sen.;

    Sammanfattning : Startups within the tech field are incraesingly using proof of concept (POC) customers as a partner when developing new products and services as this enables them to sell the product before building it, ensuring that the product they are developing is aligned with the market needs before making it avaliable to a wider market. Becasue of the positive results that designing and developing new products together with users and customers have shown, the acqusition of POC customers has become a crucial step in the product development process for many startups. LÄS MER

  4. 4. Konceptutveckling av ställning för effektivisering av kaffeförsäljning vid event : Snabb och användarvänlig distribution av kaffe

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Olivia Nielsen; [2023]
    Nyckelord :design; kaffe; event; innovation; koncept; produkt; tjänst;

    Sammanfattning : Rapporten behandlar ett produktutvecklingsprojekt som tagit plats under kursen  Examensarbete för högskoleingenjörsexamen i innovationsteknik och design vid Karlstads universitet. Projektet tillhandahölls av företaget 3TEMP, som har bas i Arvika där de utvecklar och producerar kaffebryggare. LÄS MER

  5. 5. Unwrapping the Customer Value concept and its application within an Industrial Manufacturing Firm : A Case Study within Husqvarna

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Robert Bunea; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Traditional manufacturing companies were reliant on selling their product centred offerings towards customers. However, technological developments, volatile market environments as well as calls for more personalised experiences from customers, have made the traditional product-centred approaches less effective. LÄS MER