Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Hur kommunicerar Ellos sitt CSR-arbete till konsumenterna och hur påverkar det deras varumärkesimage?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JESSICA SELLING HAFSTAD; SANNA JOHANSSON; [2013]
    Nyckelord :CSR; image; kommunikation; konkurrensstrategi; varumärkesimage; förväntningar; attityd;

    Sammanfattning : CSR, Corporate social responsibility, är ett begrepp som syftar till att företag ska ta sitt sociala ansvar. Det finns ett flertal olika definitioner av begreppet men gemensamt handlar det om att företagen ska att ta ansvar för den påverkan på samhälle och miljö den egna produktionen bidrar med. LÄS MER

  2. 2. Hur kan Gina Tricots redan utarbetade CSR-arbete stärka företagets varumärkesimage?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Nina Alexandersson; Mimmi Kalin; [2012]
    Nyckelord :CSR; fast fashion; sustainable development; brand image; brand; hållbar utveckling; varumärkesimage; varumärke;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility, CSR, kan förklaras som ett företags frivilliga samhällsansvar, där grunden för ett lyckat arbete handlar om att finna balans mellan ekonomiskt, miljömässigt och socialt ansvarstagande. Företagen ska inte bara fokusera på dess lönsamhet, utan också bidra till etisk social och miljömässig förbättring, faktorer som idag har blivit en självklarhet för att bidra till en hållbar utveckling men också för att bygga, stärka och bevara varumärket. LÄS MER

  3. 3. Can commitment save companies from negative publicity? : The tempering effect of commitment and corporate response on negative publicity

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Nanci Kasto; Elina Sargezi; Micaela Tärnhamn; [2009]
    Nyckelord :attitude; brand; commitment; consumer behaviour; corporate response; experiment; negative publicity; attityd; experiment; företagsrespons; konsumentbeteende; lojalitet; negativ publicitet; varumärke;

    Sammanfattning :     According to Faircloth, Capella & Alford, (2001), a brand is one of the most important assets a company can possess. A brand is what the consumers relate to when differentiating one com-pany from another and therefore plays a vital role for determining competitive advantage. LÄS MER

  4. 4. Gummistövlar hos IKEA och skolkritor hos Biltema - En kvalitativ studie av detaljhandelns utvidgning av produktutbud och dess band till varumärket

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Johnsson; Desirée Bergman; [2007]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesutvidgning; produktutbud; varumärkesurvattning; produktkategori; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på att se till hur företagen resonerar i samband med val av produkter och brand extensions specifikt och hur konsumenterna ser på företagets agerande i det här sammanhanget, med avseende på produkterna. Vi utgår här ifrån problemformuleringen; hur väl överensstämmer företagets avsikt med en brand extension med kundernas syn på denna? Studien bygger på insamling av kvalitativa data genom intervjuer med företags beslutsfattare samt med fokusgrupper av konsumenter. LÄS MER