Sökning: "kundlojalitetsprogram service"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden kundlojalitetsprogram service.

  1. 1. Lojalitetsskapande i sällanköpshandeln - är relationer och lojalitet av betydelse?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jessica Borgqvist; Karolin Persson; [2013]
    Nyckelord :Kundrelationer; kundlojalitet; kundlojalitetsprogram; sällanköpshandel Customer relations; customer loyalty; customer loyalty programs; consumer durables; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Lojalitetsskapande i sällanköpshandeln – Är relationer och lojalitet av betydelse? Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Författare: Jessica Borgqvist & Karolin Persson Handledare: Mikael Bergmasth Nyckelord: Kundrelationer, kundlojalitet, kundlojalitetsprogram, sällanköpshandel Syfte: Syftet är att belysa hur företag inom sällanköpshandeln ser på innebörden av relationer och lojalitetsskapande. Detta studeras utifrån två fallföretag vilka tillämpar relation- och lojalitetsskapande aktiviteter på skilda vis. LÄS MER

  2. 2. Kundlojalitet : En studie om hur långsiktiga kundrelationer skapas på en tjänstemarknad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Josephine Hyytiäinen; Anna Braatz; [2010]
    Nyckelord :service management; customer loyalty; customer value satisfaction; customer loyalty programs; the airline industry; frequent flyer programs; Relationsmarknadsföring; kundlojalitet; kundvärde tillfredställelse; kundlojalitetsprogram; flygbranschen; frequent flyer programs;

    Sammanfattning : Purpose: The study aims to, from a companys point of view, describe how strategic work with customer loyalty is done. Conclusion: Another possible way to try to create loyalty is to exceed the expectations whether the customer is a member of the loyalty program or not. A strong brand with a good reputation can also contribute to a stronger loyalty. LÄS MER

  3. 3. Customer Loyalty Research : Can customer loyalty programs really build loyalty?

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Maiju Romppanen; Cecilia Kellgren; Ladan Moradi; [2007]
    Nyckelord :Customer loyalty programs; customer clubs; Customer relationship management; customer loyalty; loyalty; Relationsmarknadsföring; Kundlojalitets program; Kundlojalitet; Loja-litet; detaljhandel;

    Sammanfattning : Background: During the last decades the efforts to foster customer relationships have become important due to increased competition in the consumer markets. One of the most popular strategies have been to introduce customer loyalty programs which are believed to enhance the customer loyalty. LÄS MER