Sökning: "kundnöjdhet turism"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden kundnöjdhet turism.

  1. 1. Hotellbesök för den klimatsmarta: Hotellgästers påverkan av hedonistiska begär

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Line Svahn; Cecilia Fager; [2022]
    Nyckelord :Hotell; värdesamskapande; kundnöjdhet; hållbarhet; miljö; hedonism; konsumtion; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hotellbesök för den klimatsmarta- hotellgästers påverkan av hedonistiska begär Nivå: Kandidatuppsats vid Institutionen för Service Management, Lunds universitet, Campus Helsingborg. Författare: Line Svahn och Cecilia Fager Handledare: Ida Wingren Problemområde: Värdesamskapande utifrån hållbarhetsaktiviteter inom hotellsektorn Syfte: Syftet med den här studien är att granska huruvida hedonism har någon inverkan på gästens syn av hållbarhet vid hotellvistelser. LÄS MER

  2. 2. Digitalisering, kundnöjdhet och lojalitet i försäkringsbranschen : En kvalitativ studie om 12 kunders upplevelser.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Jacob Hägglund; [2020]
    Nyckelord :Insurance; insurance industry; insurance companies; digitalization; satisfaction; loyalty; försäkringsbranschen; försäkringsbolag; digitalisering; kundnöjdhet; lojalitet;

    Sammanfattning : I en värld som präglas av den ökade digitaliseringen står företagen inför både möjligheter och utmaningar. Försäkringsbranschen är inget undantag och även om den digitala utvecklingen inte skett lika snabbt som inom exempelvis banksektorn går den digitala utvecklingen nu snabbt i försäkringsbranschen. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhetsrapportering – en lagstadgad börda eller vägen till lönsamhet? : Hållbarhetsrapporters innehållsstruktur, kvalitet och företagets lönsamhet

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Amanda Svensson; [2019]
    Nyckelord :Sustainability report; report quality; content structure; reputation; customer satisfaction; corporate profitability; Hållbarhetsrapportering; rapportkvalitet; innehållsstruktur; rykte; kundnöjdhet; företags lönsamhet;

    Sammanfattning : Hållbarhetsarbete och rapporteringen kring detta har blivit en allt större del av ett företags verksamhet. Ett företags intressenter ställer allt högre krav på hållbarhetsrapporteringen och dess kvalitet vilket gör att framställningen av hållbarhetsrapporteringen blivit ett sätt för företag att skapa konkurrenskraft. LÄS MER

  4. 4. Vikingastaden Birka : En studie över besökares förväntningar och upplevelser

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Lisa Enochson; Jacob Seifors; [2012]
    Nyckelord :Birka; Strömma Turism och Sjöfart; Swedish National Heritage Board; expectations; experiences; visitor; customer satisfaction; Birka; Strömma Turism och Sjöfart; Riksantikvarieämbetet; förväntningar; upplevelser; besökare; kundnöjdhet.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen var att undersöka och jämföra förväntningar och faktiska upplevelser på Birka, dels från arrangörernas sida och dels från besökarnas sida. Genom att ta reda på vilken upplevelse Riksantikvarieämbetet och Strömma Turism och Sjöfart vill ge sina besökare så kunde vi sedan mäta förväntningar och upplevelser bland besökarna och således jämföra dessa. LÄS MER

  5. 5. Förväntningar på semestern - dina eller andras?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Pär Augustsson; Mikael Andersson; Gustaf Bjerne; [2007]
    Nyckelord :förväntningar; kundnöjdhet; relarioner; relationsmarknadsföring och lojalitet; Tourism; Turism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Nivå: Magisteruppsats i Service Management, vårterminen 2007 Författare: Mikael Andersson, Pär Augustsson & Gustaf L Bjerne Handledare: Mikael Bergmasth & Pavla Kruzela Frågeställning: Hur ser förväntningsskapande ut inför resor? Hur ser resenärens syn på relationsskapande ut inom resebranschen? Vilka krav har resenärer på resebolagen, ur ett relationsperspektiv? Syfte: Syftet med vår uppsats är att undersöka vilka faktorer som påverkar förväntningsskapandet samt vilken inverkan förväntningar har på den upplevda kvaliteten.. LÄS MER