Sökning: "kundorienterat beteende"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden kundorienterat beteende.

  1. 1. Från intern kund till slutkund : En studie om förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering, ett bidrag och en genomgång.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Gustav Ternander; Alexander Puhls; [2021]
    Nyckelord :Internal marketing; Customer orientation; External marketing; Employees; Service quality; Systematic literature review; Intern marknadsföring; Kundorientering; Extern marknadsföring; Medarbetare; Tjänstekvalité; Systematisk litteraturgenomgång;

    Sammanfattning : Frågeställningar:  Vad är förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering inom den svenska banksektorn? Vad finns det för kunskapsgap i förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering? Syfte: Syftet med denna studie är tvådelad. För det första syftar studien till att bidra med förståelse för hur förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering kan studeras genom empirisk granskning av teorier på en oprövad kontext. LÄS MER

  2. 2. Rekrytering av kundorienterad personal

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Marie Andersson; Minna Gustavsson; [2014]
    Nyckelord :Customer orientation; customer-oriented behavior; recruitment; real estate companies; Kundorientering; kundorienterat beteende; rekrytering; fastighetsföretag;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte: Syftet med studien är att skapa förståelse för hur företag arbetar med rekrytering av kundorienterad personal med avseende på individens sociala förmåga, kompetens och drivkrafter för ett kundorienterat beteende.   Metod: Studien utgår från att uppnå en förståelse och tillämpar därför en kvalitativ metod. LÄS MER

  3. 3. Lean i serviceverksamheter: en fallstudie på en bank

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Julia Skäremo; Matilda Göstasson; [2013]
    Nyckelord :Lean; service; kund customer; kultur culture; värde value; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att utifrån diskuterad problematik av samexistensen mellan lean och servicekvalitet studera hur lean tillämpas i praktiken, och på vilket sätt den diskuterade konflikten kan skapa problem i en verksamhet. Metod: En kvalitativ fallstudie med semistrukturerade intervjuer samt dokumentstudier har genomförts på en bank under våren. LÄS MER