Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Effekten av kundvärde på varumärkeslojalitet respektive köpintention : I ett showroom-sammanhang

    Master-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Emelie Rosén; Sofie Sjölander; [2019]
    Nyckelord :Kundvärde; kundengagemang; varumärkeslojalitet; köpintention;

    Sammanfattning : I både Sverige och världen ökar handeln via internet för varje år. På grund av det tillkommer nya handelskanaler för att öka konkurrenskraften gentemot andra företag. Ett relativt nytt tillskott till marknaden är konceptet showroom. LÄS MER

  2. 2. E-handel och fysiska mellanhänders hantering av butiksdöden

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Lars Kastberg; Magnus Modin; [2019]
    Nyckelord :Store managers; intermediaries; e-commerce; consumer society; perceived value; organizational change.; Butikschefer; mellanhänder; e-handel; konsumtionssamhälle; kundvärde; organisationsförändring.;

    Sammanfattning : Den snabba teknikutvecklingen har lett till att allt fler fysiska butiker läggs ner eller backar i vinstsiffror, vilket lett till att de klassiska mellanhänderna har hamnat i en problematisk situation. Butikschefer har märkt av denna förändring och även ledningsfunktioner inom större koncerner som exempelvis H&M. LÄS MER

  3. 3. Real-Time Retail : Den digitala vägen till konsumenternas lojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louise Andersson; [2016]
    Nyckelord :Omni-channel; Real-Time Retail; iBeacons; Fysisk modebutik; Personalisering; Kommunikationsprocessen; Kundvärde; Kundlojalitet;

    Sammanfattning : Digitaliseringen är en process som finns i alla sektorer och branscher, inte minst inom detaljhandeln. Den återspeglas i e-handeln och i övergången till en mer omnichannel-influerad säljprocess där detaljhandlare i allt högre grad når konsumenter genom flera olika kontaktytor; i webbshopen, via den smarta mobiltelefonen, genom appar, digitala skyltfönster och i den fysiska butiken. LÄS MER

  4. 4. Value Innovation i Modebranschen - Hur skapar man Value Innovation i modebranschen

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Sara Sellin; [2015]
    Nyckelord :Value Innovation; Blue Ocean; Modebranschen; The Four Action Framework; The Six Paths; Kundvärde; Upplevt värde; Mode; Värdeskapande; Business Model Canvas; Entreprenörskap.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Modebranschen är en oförutsägbar och extremt trendkänslig industri där trender har allt kortare livscykel. Snabba förändringar och trender gör industrin väldigt osäker och det skapar svårigheter för modebranschen att förutsäga framtiden och planera i förväg. LÄS MER

  5. 5. Att skapa kundvärde online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MARIA ANDERSON ROUSSAKIS; AMANDA ERICSSON; [2014]
    Nyckelord :e-handel; modebranschen; lojalitet online; kundvärde; kundvärdesskapande;

    Sammanfattning : : E-handeln i Sverige ökar kraftigt och har så gjort de senaste åren. Allt fler företag väljer att etablera sig online, vilket har lett till hård konkurrens på marknaden och svårigheter att differentiera sig. LÄS MER