Sökning: "kunskapskrav MB"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden kunskapskrav MB.

  1. 1. Multimodala och visuella verktyg : Kunskapande för elever inom ett autismspektrumtillstånd i bildsalen på högstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Linda Ryd-Sjöberg; [2022]
    Nyckelord :Multimodalitet; Sociokulturellt perspektiv; Visuella verktyg; Autism; Bildämnet; Autismspektrum;

    Sammanfattning : Skolan har i uppdrag att verka för att alla elever når de fastställda kunskapskraven. När elever inte når upp till dessa kunskapskrav ska åtgärder vidtas. Om eleven har en autismdiagnos så ska de förmågor som är nedsatta kompenseras. LÄS MER

  2. 2. "Vi ska ge eleverna verktyg att skapa framtidens musik" : En studie om digitala verktyg och media som medierande redskap i högstadiets musikundervisning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Elias Engström; [2022]
    Nyckelord :Digitala verktyg; datorstödd undervisning; musikskapande; musikundervisning;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar till att undersöka tre musiklärares uppfattning och beskrivningar av digitala verktyg och digital teknik i grundskolans musikundervisning senare år, 7-9. Genom kvalitativa semistrukturerade intervjuer analyseras deltagarnas beskrivningar utifrån styrdokumentens riktlinjer i första forskningsfrågan samt utifrån ett sociokulturellt perspektiv med hjälp av begreppen redskap och mediering i den andra forskningsfrågan. LÄS MER

  3. 3. Tolkning för bedömning : En studie om bildlärares tolkning av bedömning och kunskapskrav.

    L3-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Viktor Lindström; [2018]
    Nyckelord :bildpedagogik; bedömning; kunskapskrav; elevarbeten; kommunikation; komplexitet;

    Sammanfattning : Denna undersökning behandlar hur två bildlärare på högstadiet tolkar kunskapskraven i ämnet bild.  Studien berör hur lärarna känner för bedömning, hur de brukar gå till väga samt hur de bedömer komplexa kunskapskrav som kommunikation och kreativitet. Studien visar på att bedömning inom bildämnet är tidskrävande och subjektivt. LÄS MER

  4. 4. Kan man göra mycket av lite? : Hur lärare ser på möjligheter och begränsningar i musikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Emma Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Musikpedagogik; villkor; musikundervisning; ramfaktorteori; ramar; elevgrupp; lokaler; musikutrustning; förutsättningar; utvärdering;

    Sammanfattning : I enlighet med den svenska läroplanen för grundskolan ska eleverna erbjudas en likvärdig undervisning av hög kvalite där samtliga elever ges bästa möjliga förutsättingar att uppnå de mål och kunskapskrav som anges i kursplanen. Under min tid som lärarstudent har jag haft möjlighet att delta i flera olika skolors musikundervisning. LÄS MER

  5. 5. REACH - En studie av kunskapskravet i befintlig svensk lagstiftning och den nya kemikalielagstiftningen

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Anna Eriksson; [2008-03-18]
    Nyckelord :Miljörätt;

    Sammanfattning : Bakgrunden till denna framställning är att det antagits ny lagstiftning på kemikalieområdet inom EU som förkortas REACH. Huvudsyftet med den nya lagstiftningen är att få fram information/kunskap om kemikalier. Den nya lagstiftningen innebär att de svenska kraven på området måste ses över. LÄS MER